۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸
خرید گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ١١ هزار تن گذشت
معاون جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

خرید گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ١١ هزار تن گذشت

زاهدان- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با شروع خرید گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان تاکنون بیش‌از ١١ هزار و ١٨۴ تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، امان اله طوقی اظهار داشت: توسعه کشت‌های قراردادی و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت، موجبات استقبال کشاورزان برای تحویل گندم به مراکز خرید را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: سطح گندم زارهای سیستان و بلوچستان در سال زراعی جاری ۲۶ هزار هکتار بوده که تا کنون میزان گندم تحویلی از سوی کشاورزان ۲ ونیم برابر نسبت به مدت مشابه سال افزایش یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: از اوایل فروردین تاکنون کار برداشت گندم از سطح ٩ هزار هکتار از گندمزارهای شهرستان‌های سرباز، راسک، بمپور، دلگان و ایرانشهر به اتمام رسیده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی گفت: قیمت مصوب برای هر کیلوگرم گندم ۱۰ هزارو ۵۰۰ تومان است و یک‌هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به مراکز دولتی به آن افزوده می‌شود بطوریکه به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورز پرداخت می‌شود.

طوقی ادامه داد: سازمان غله و تعاون روستایی کار خرید گندم را برعهده دارند و هیچ گونه محدودیتی در خرید و یا پرداخت هزینه این محصول استراتژیک وجود ندارد.

کد خبر: ۱۴۷٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha