۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
اختلال سامانه معاملات با تغییر زمان ۵ شرکت تازه وارد بسیار کم شد
مدیرعامل مدیریت فناوری بورس تهران:

اختلال سامانه معاملات با تغییر زمان ۵ شرکت تازه وارد بسیار کم شد

دهقان، مدیرعامل مدیریت فناوری بورس تهران گفت : با تغییر زمان معاملات شستا و ۴ شرکت تازه وارد دیگر تا اطلاع ثانوی، احتمال بروز اختلال در سامانه بورس یا فرابورس بسیار کم شد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه، روح الله دهقان با اعلام اینکه عرضه اولیه ۸ میلیارد سهم شستا در چهارشنبه گذشته با موفقیت انجام شد درباره رویه جدید معاملات سهام ۵ شرکت تازه وارد گفت: طبق هماهنگی به عمل آمده با مدیران بورس و فرابورس، مقرر شده معاملات سهام شرکت های شستا، تامین سرمایه ملت، سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، سرمایه گذاری صبا تامین و پتروشیمی تندگویان بعد از اتمام معاملات روزانه انجام شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب تا اطلاع ثانوی، داد و ستد سهام این گروه، بدون مرحله پیش گشایش به جز شستا که بین ۱۳:۳۱ الی ۱۴:۳۰ است از ساعت ۱۲:۳۵ الی ۱۳:۳۰ خواهد بود.

دهقان افزود: با این اقدام، احتمال بروز اختلال در سامانه بورس یا فرابورس بسیار کم می شود. چرا که سامانه معاملات در حالت شرایط متعادل کشش انجام ۱۰۰ هزار سفارش در یکی از دو طرف خرید یا فروش را دارد اما این وضعیت هنگام فشار فروش مخصوصا" شرکت های تازه وارد و گاه افزایش تقاضای خرید به ۶۰ تا ۷۰ هزار سفارش کاهش می یابد.

کد خبر: ۱۴٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha