۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
صدور ۱۱.۶ میلیون تن فولاد در سال ۱۴۰۰

صدور ۱۱.۶ میلیون تن فولاد در سال ۱۴۰۰

ارزش صادرات زنجیره فولاد ایران طی سال ۱۴۰۰ به بیش از ۷.۴ میلیارد دلار رسید و بیش از ۱۱.۷ میلیون تن انواع فولاد، روانه بازارهای هدف شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، ارزش صادرات زنجیره فولاد ایران در سال ۱۴۰۰ از ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار فراتر رفت، طی مدت یاد شده ایران توانست بالغ بر ۱۱ میلیون و ۶۸۷ هزار تن محصولات زنجیره فولاد را به ۵۹ کشور جهان صادر کند.
سهم ۷۶ درصدی ۵ کشور در بازار صادراتی زنجیره فولاد ایران

طی سال گذشته، کشورهای چین، عراق، اندونزی، تایلند و امارات ۵ بازار کلیدی صادرات زنجیره فولاد ایران بودند که بیش از ۷۶ درصد کل صادرات کشور را شامل شدند.

چین ۲۷.۳ درصد از بازار صادرات زنجیره فولاد ایران را به خود اختصاص داده است. طی این مدت بیش از ۳ میلیون و ۵۴۰ هزار تن محصول به ارزش ۲ میلیون و ۲۱ هزار دلار به چین صادر شده است که معادل ۳۰ درصد از حجم کل صادرات زنجیره فولاد ایران در مدت یاد شده است.

همچنین عراق و اندونزی نیز به ترتیب با واردات یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن (معادل یک میلیون و ۲۶۱ هزار دلار) و یک میلیون و ۶۹۷ هزار تن (معادل یک میلیون و ۹۳ هزار دلار) سهم ارزشی ۱۷ درصدی و ۱۴.۸ درصدی از مجموع صادرات زنجیره فولاد ایران را دارا بودند.

طی مدت یاد شده، تایلند نیز سهم ارزشی ۱۰.۱ درصدی (یک میلیون و ۱۶۸ هزارتن) و امارات سهم ۷.۳ درصدی (۷۲۴ هزار و ۱۷۰ تن) را از مجموع صادرات زنجیره فولاد ایران به خود اختصاص دادند.

کد خبر: ۱۴۷٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha