۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷
آخر هفته متعادل بدون خبر برجامی| احتمال کاهش سهم شاخص سازها در هفته بعد
آیا روند صعودی بازار ادامه دار خواهد بود؟

آخر هفته متعادل بدون خبر برجامی| احتمال کاهش سهم شاخص سازها در هفته بعد

آیا روند رو به رشد بازار و مثبت بودن سهام ادامه دار خواهد بود!؟

سمیه شوریابی؛ بازار: سعید ابراهیمی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بازار امروز هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱ بیان کرد: شاخص کل با نه صدم درصد کاهش به یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحد و شاخص هم وزن هم به ۳۷۳ هزار واحد رسید. در کل بازار امروز در ادامه روند قبلی هست که شکل گرفته و این روند همچنان ادامه خواهد داشت. از اواسط بازار، شاخص با مقداری افت همراه شد که با توجه به اخر هفته بودن و نیز وجود عرض اولیه در امروز، طبیعی بود.

وی افزود: تعداد ۱۴۷ سهم صف خرید و تنها ۱۸ سهم صف فروش و بقیه سهم ها متعادل بودند و تغییرات تعداد صف ها از اواسط بازار حدودا با رشد همراه بود.

بیشترین حجم معاملات بازار نیز مربوط به نماد های شستا، خگستر و خاور بود و نماد های خساپا، خودرو و خپارس هم بیشترین حجم را بعد از آن ها شامل خود کردند که نشان می‌دهد نماد هایی که بیشتر تاثیر را بر روی شاخص دارند بیشترین معاملات را نیز داشته اند.

وی ادامه داد: نماد های وزمین و نگین با حجم مشکوک نیز همراه بودند. نماد های شپترو و خکرمان با ورود پول هوشمند و واعتبار و وزمین جزو سهم هایی بودند که خروج پول را شامل شدند.

بیشترین عرضه های بازار برای وشمال و لوتوس بود که برای هفته بعد می‌توان بیشتر به آن ها توجه کرد.

ابراهیمی بیان کرد: بیشترین نوسانات مثبت را در نماد های سدشت و ساراب و بیشترین نوسانات منفی هم در ولانا و ولکار امروز شاهد بودیم. بیشترین رشد امروز هم، حق تقدم سخاش از آن خود کرد و بیشترین افت هم مربوط به سهم ریشمک بود که نزدیک به شش درصد افت را در این سهم شاهد بودیم.

آخر هفته متعادل بدون خبر برجامی| احتمال کاهش سهم شاخص سازها در هفته بعد

سقوط یا رشد شاخص!؟

این مدرس بازار سرمایه به توجه به روند شاخص گفت: از اواسط اسفند ماه، شاخص یک روند صعودی را شروع کرده که این روند تا نزدیک محدوده یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد ادامه پیدا می‌کند و این تعادل بازار، در راستای این روند می‌باشد و ادامه دار خواهد بود. در محدوده یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد مقاومتی وجود دارد که می‌تواند شاخص را حدود ۶۰ یا ۷۰ هزار واحد به سمت پایین برگرداند و دوباره ادامه رشد را از شاخص شاهد باشیم.

ابراهیمی با توجه به اینکه این هفته اخبار خاصی از برجام یا تغییرات نرخ ارز نداشتیم پیش بینی کرد که هفته آینده هم یک روند تعادلی را برای بازار خواهیم داشت و این که توجه به سهام کوچک در بازار بیشتر شده و با توجه به نزدیک شدن شاخص به مقاومت مهم خود، سهم های شاخص ساز با افت همراه خواهند بود و سهم های کوچک یک روند متعادل و یا یک روند به سمت رشد را تجربه خواهند کرد.

کد خبر: ۱۴۷٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha