۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲
 مقاومت بانک‌ها در برابر تخصیص تسهیلات به حوزه مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

مقاومت بانک‌ها در برابر تخصیص تسهیلات به حوزه مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه سیستم بانکی در برابر این بخش از قانون جهش تولید مسکن یعنی اعطای ۲۰ درصد از تسهیلات به بخش مسکن مقاومت می‌کند.

به گزارش بازار، مجتبی یوسفی عضو هیات‌رئیسه و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جهش تولید مسکن حدود یک سال قبل در کمیسیون عمران به همت نمایندگان مجلس یازدهم و بعد هم در صحن علنی مجلس با همراهی نمایندگان مصوب شد و می‌توان گفت که یکی از قوانین خوب بخش مسکن است.

وی افزود: تفاوت قانون جهش تولید مسکن با قوانین قبلی در این بود که در کنار قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی مصوب شد و به‌صورت تلفیقی و ترکیبی می‌تواند در حوزه مسکن تأثیرگذار باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق سرشماری در سال ۱۳۹۵ ما حدود ۶. ۵ میلیون خانوار مستأجر داشتیم گفت: در حال حاضر حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد خانوارها مستأجر هستند.

یوسفی درمورد ضرورت برنامه‌ریزی بلندمدت برای ساخت‌وساز گفت: اولین دغدغه ما در حوزه ساخت‌وساز تأمین منابع مالی برای مردم بود چراکه با افزایش بی‌رویه و رشد ۱۱۰۰ درصدی قیمت مسکن در هشت سال قبل که بی‌سابقه هم بود امکان خانه‌دارشدن از مردم گرفته شد.

وی افزود: دولت قبل هیچ اعتقادی به ساخت مسکن نداشت و افتخار دکتر آخوندی هم این بود که حتی یک مسکن هم نساخته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: ما در این قانون پیش‌بینی کردیم که ۲۰ درصد از تسهیلات نظام بانکی در هرسال به بخش مسکن تعلق گیرد اما سیستم بانکی حتی به حوزه صنعت و کشاورزی هم تسهیلات نمی‌دهد و به روش‌های کوتاه‌مدت و مشابه روی آوردند.

این نماینده مجلس در ادامه این مطلب اضافه کرد: بحث حمایت از انبوه‌سازان، تأمین زمین رایگان و ارزان‌قیمت، حمایت از ساخت‌وساز ارزان نیز در قانون لحاظ شده و بحث اجاره‌داری حرفه‌ای و قانون مالیات بر خانه‌های خالی نیز به تصویب رسیدند.

یوسفی تصریح کرد: اظهارنظر برخی مسئولان و افراد غیرمسئول بازار مسکن را ملتهب می‌کند و بازار را هم می‌زند.

وی در پایان گفت: متأسفانه سیستم بانکی در برابر این قانون و اعطای ۲۰ درصد از تسهیلات به بخش مسکن مقاومت می‌کند و البته شخص رئیس‌جمهور و وزیر این موضوع را پیگیری می‌کنند که این یک حرکت روبه‌جلو است.

کد خبر: ۱۴۷٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha