۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
بخش خصوصی بازیگر اصلی طرح «نهضت ملی مسکن» باشد
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن:

بخش خصوصی بازیگر اصلی طرح «نهضت ملی مسکن» باشد

پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان تأکید کرد: دولت باید به این بلوغ برسد که بخش خصوصی در این فرایند باید بازیگر باشد و نقش اصلی را ایفا کند.

به گزارش بازار، فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان در پاسخ به این سؤال که آیا اعلام قیمت تمام شده مسکن به نرخ ۵. ۵ میلیون تومان از سوی سازمان مسکن و شهرسازی باعث فرار پیمانکاران از ساخت می‌شود یا خیر گفت: قبل از تعیین قیمت، ما در اصل ماجرا مشکل داریم.

وی افزود: ماقبل از طرح نهضت ملی مسکن هم انواع و اقسام طرح‌ها را داشتیم و رویکرد دولت گذشته یعنی طرح اقدام ملی مسکن نیز منتج به یک ساختار جدید برای تولید مسکن شد.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان در رادیو گفت‌وگو تصریح کرد: ایرادی که ما به این طرح گرفتیم دررابطه‌با نحوه قراردادها بود چراکه با ساختار اقتصادی حوزه تولید و عرضه مسکن همخوانی نداشت و نهایتاً طی بازه زمانی یک سال اصلاح شد. بعد از آن پروسه قیمت‌ها بود که وزارت راه و شهرسازی هم حاضر به تمکین از قوانین و اسناد بالادستی نیست.

وی افزود: وقتی سازمان مدیریت برنامه‌وبودجه هزینه ساخت مسکن را در نقاط مختلف کشور اعلام می‌کند باید بر اساس آن برنامه‌ریزی کرد وگرنه هر مسیری غیر از آن منجر به گرفتاری مردم می‌شود کمااینکه در حال حاضر هم مردم دچار این گرفتاری‌ها هستند.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان در پایان تأکید کرد: دولت باید به این بلوغ برسد که بخش خصوصی در این فرایند باید بازیگر باشد و نقش اصلی را ایفا کند.

کد خبر: ۱۴۷٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha