۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
ضرورت اقدام اثرگذار برای عملیاتی کردن توسعه دریامحور
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران مطرح کرد

ضرورت اقدام اثرگذار برای عملیاتی کردن توسعه دریامحور

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی در حوزه دریایی و بندری، گفت: باید چالش‌های و گلوگاه های فعالیت های سازمان بنادر شناسایی شوند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، یحیی ضیایی مهرجردی، دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران در رابطه با برگزاری نشست‌های هیات اندیشه‌ورز این سازمان و بهره مندی از نظرات کارشناسان دریایی و بندری در بهبود وضعیت حمل و نقل دریایی کشور، اظهار داشت: مبنای تشکیل هیات اندیشه ورز بسیار ارزشمند است اما در عین حال باید به نحوه مدیریت و اصلاح کارکردها توجه ویژه داشت.

وی ادامه داد: استفاده از تجربیات گذشته و افراد با تجربه در حوزه دریایی و بندری بسیار مفید است ولی باید از اندیشه های نو و منابع انسانی جوان به بهترین شکل در دوره جدید استفاده کرد و در کنار آن از ظرفیت شرکت های فعال و موثر در حوزه دریایی و بندری بهره برد تا هیات اندیشه ورز بتواند به بهترین شکل ممکن کارایی داشته و اثرگذار باشد.

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به اینکه باید مسائل و مشکلات روز حوزه دریایی و بندری در جلسات هیات اندیشه ورز مطرح و در رابطه با آن ها چاره اندیشی شود، عنوان کرد: در عین حال باید چالش های پیش روی سازمان بنادر و دریانوردی و گلوگاه های کاری در حوزه دریایی و بندری مطرح و بهترین راهکارها برای حل این مسائل و مشکلات ارائه شود.

ضیایی با تاکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به مقوله توسعه دریامحور در کشور، اظهار داشت: چندین سال است که در رابطه با توسعه دریامحور شعارهای مختلفی داده شده اما در عمل اتفاق خاصی رخ نداده است لذا با واکاوی چالش های می توان، شاهد تغییر رویه در بخش حمل و نقل دریایی و به ویژه توسعه دریامحور باشیم.

وی ادامه داد: بازرگانی کردن بنادر، مساله بسیار مهم دیگری است که سازمان بنادر و دریانوردی باید به صورت جدی در خصوص آن برنامه ریزی کند و به صورت شفاف و روشن برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تدوین کرده و اجازه فعالیت جزیره ای در این بخش را ندهد چراکه تاثیر عوامل بیرونی به ماهیت مساله و اثرگذاری هرچه بیشتر آن خدشه وارد می کند و به عنوان ترمزی برای توسعه بنادر ایران عمل خواهد کرد و موجب هدر رفت منابع می شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل هیات های اندیشه ورز، گفت: باید آسیب شناسی مناسبی در بخش های مختلف حوزه دریایی و بندری صورت گیرد تا بتوانیم با برنامه ریزی صحیح در مسیر مناسبی گام برداریم و شاهد پویایی حمل و نقل دریایی کشور باشیم.

کد خبر: ۱۴۷٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha