۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
خرید ۲۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در زنجان
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی زنجان خبر داد؛

خرید ۲۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در زنجان

زنجان- زمانی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی زنجان از خرید تضمینی بیش از ۲۳ هزار تن گندم بذری و مازاد بر نیاز کشاورزان در استان خبر داد.

ولی الله زمانی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: تا ۶ اردیبهشت ماه سالجاری بیش از ۲۳ هزار تن گندم کشاورزان که در سال زراعی ۱۴۰۰ برداشت کرده اند از طریق سیلوی‌های استان خریداری شده است.

وی اظهار کرد: به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در کمترین زمان به حساب کشاورزان واریز شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است،گفت: اکنون بیش از ۱۷۹۰ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزانی زنجان از طریق بانک عامل (کشاورزی) پرداخت شده است.

زمانی تاکید کرد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۰ هزار و ۹۲۰ تومان تعیین و مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.

وی گفت: با توجه به استقبال کشاورزان از خرید تضمینی مازاد بر نیاز گندم، سیلو های کارخانه آرد فخر و تابان و سایر کارخانه ها برای ذخیره سازی و استفاده روزانه گندم خود، مجوز خرید تفاهمی گندم دریافت کرده اند تا کشاورزان جهت تحویل گندم خود دچار مشکل نشوند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ادامه داد: کشاورزان می توانند با ارائه کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم مازاد بر نیاز خود به سیلوی غدیر زنجان مراجعه کنند.

زمانی افزود: خرید تضمینی گندم تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد و پیش بینی می شود با توجه به استقبال کشاورزان از نرخ جدید، بیش از ۳۰ هزار تن خرید تضمینی گندم داشته باشیم.

کد خبر: ۱۴۷٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha