۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
انعقاد ٢٨ قرارداد برای پایان فلر سوزی
وزیر نفت مطرح کرد

انعقاد ٢٨ قرارداد برای پایان فلر سوزی

اوجی، وزیر نفت گفت: وزارت نفت در دولت سیزدهم، ۲۸ قرار داد جمع آوری گازهای مشعل بالغ بر یک میلیارد یورو را امضاء کرده است که در دو الی سه سال آتی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش بازار، جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه دیدار با پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما گفت: در این جلسه مجموعه‌ای از دستاوردهای وزارت نفت را در دولت سیزدهم ارائه دادیم که این شامل تامین سوخت زمستانی در سال ۱۴۰۰ بود.

وی افزود: سازمان صداوسیما اطلاع رسانی بسیار خوبی در زمینه کاهش و بهینه سازی مصرف گاز داشت. وزیر نفت ادامه داد: دستاوردهایی در حوزه سرمایه گذاری در صنعت نفت در سال گذشته رقم خورد، که جذب سرمایه‌های داخلی و همچنین سرمایه گذاری خارجی بخشی از آن بود.

همچنین وی با تاکید بر صادرات نفت و میعانات و فرآورده‌های نفتی گفت: انتظاراتمان از سازمان صداوسیما در این جلسه بیان شد و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ تعاملات و همکاری‌های بیشتری بین دو مجموعه اتفاق بیفتد و ما بتوانیم از ظرفیت حوزه صداوسیما بیشتر استفاده کنیم.

اوجی با اشاره به بحث کاهش شدت مصرف انرژی اظهار کرد: با بحث فرهنگ سازی در این حوزه اتفاقات خوبی را پیش بینی می‌کنیم. در این حوزه به زودی تفاهم نامه‌ای با سازمان صداوسیما امضا خواهیم کرد و امیدواریم از این فرصت برای کاهش مصرف انرژی استفاده کنیم. در سال ۱۴۰۱ پروژه‌هایی در بخش بالا و پایین دست، صنعت به بهره برداری خواهد رسید که این طرح‌ها هم کمک شایانی به اشتغال زایی و درآمد زایی در کشور می‌کند و هم با اطلاع رسانی صداوسیما، امیدی به جامعه داده می‌شود.

وزیر نفت در رابطه با سوزاندن گاز همراه نفت گفت: یکی از اقدامات خوب وزارت نفت در دولت سیزدهم، امضای ۲۸ قرار داد جمع آوری گازهای مشعل بالغ بر یک میلیارد یورو است که در دو الی سه سال آتی به بهره برداری می‌رسد و این گازهای غنی که تبدیل به دود می‌شد و محیط زیست را آلوده می‌کرد به عنوان خوراک مجتمع‌های پتروشیمی استفاده خواهد شد و با برنامه ریزی که درسال ۱۴۰۱ انجام شده است، امیدواریم مابقی گازهای مشعل را تا پایان دولت سیزدهم جمع آوری کنیم و به این ترتیب کل گازهای همراه با نفت را تعیین تکلیف کنیم.

اوجی با اشاره به روند توسعه میدان آرش گفت: خوشبختانه بحث مطالعه جامع این میدان و عملیات لرزه نگاری آن انجام شده است و به زودی بحث حفاری نیز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به ۸ طرح احداث پتروپالایشگاه گفت:طرح احداث ۵ پتروپالایشگاه با خوراک نفت خام و ۳ پتروپالایشگاه با خوراک میعانات گازی در دست انجام است. همچنین وزارت نفت هم ساخت یک واحد پتروپالایشگاهی را با ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز در استان هرمزگان برعهده گرفته است. در ظرف سه تا چهار سال آینده قطعا باید ظرفیت پالایشی کشور را افزایش دهیم تا در بحث تامین فرآورده‌های نفتی احتیاجی به واردات نداشته باشیم.

کد خبر: ۱۴۷٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha