۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۲
واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه ایلام عوارض آلایندگی را پرداخت کنند
نماینده مردم ایلام در مجلس:

واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه ایلام عوارض آلایندگی را پرداخت کنند

ایلام-بسطامی،نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه ایلام طبق قانون موظف هستند عوارض آلایندگی را پرداخت کنند.

علی اکبر بسطامی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تعلل و عدم تصمیم گیری قاطع سازمان امور مالیاتی در خصوص اجرای بند ۱ و ۲ جزء د تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ هیچ‌گونه توجیه قانونی ندارد و درصورت عدم اجرای این بندها، شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان متضرر خواهند شد.

وی ضمن تاکید بر شفاف سازی در خصوص عوارض آلایندگی واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی استان، گفت: میزان آلودگی صنایع آلاینده مستقر در استان، باید با نظر کارشناسی مشخص و در صورتی که آلایندگی این صنایع محرز شد، مشخص شود چرا طی سالیان متمادی آلایندگی این صنایع اعلام رسمی نشده است.

بسطامی تصریح کرد: در قراردادهای پیمانکاری برابر قانون مالیات بر ارزش افزوده، مالیات و عوارض سهم دولت، توسط کارفرما جهت واریز به حساب امور مالیاتی به پیمانکار پرداخت می‌شود اما متاسفانه اکثر پیمانکاران مالیات و عوارض مذکور را با تاخیر چندساله و اقساط بلندمدت به امور مالیاتی پرداخت می‌کنند که این امر مشکلات فراوانی را برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌وجود آورده است.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امور مالیاتی برخی از توافق نامه ها را بدون هماهنگی با مودیان مالیاتی برهم زده که این تصمیمات یکجانبه مشکلات زیادی برای مودیان استان ایجاد کرده است.

بسطامی ادامه داد: به رغم هزینه‌های زیادی که برای احداث ساختمان اداری امور مالیاتی استان صورت گرفته، اما تکمیل این پروژه تا کنون پیشرفت قابل توجهی نداشته و می‌طلبد امور مالیاتی کشور نسبت به اختصاص بودجه کافی برای بهره مندی کارکنان و مردم از فضای مناسب اداری و کاری اقدامات لازم را انجام دهد.

کد خبر: ۱۴۷٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha