۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
صادرات ۹۱۵ میلیون دلاری پسته در سال گذشته
سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد

صادرات ۹۱۵ میلیون دلاری پسته در سال گذشته

لطیفی، سخنگوی گمرک ایران از صادرات ۱۳۵ هزار و ۳۲۲ تن انواع پسته، به ارزش ۹۱۵ میلیون دلار به ۷۵ کشور در سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار، روح الله لطیفی سخنگوی گمرک گفت: از مجموع صادرات ۱۳۵ هزار و ۳۲۲ تنی پسته در سال قبل، ۱۱۵ هزار و ۵۵۷ تن آن، "پسته تازه با پوست" بود که ارزش آن ۶۹۶ میلیون و ۴۳ هزار و ۱۲۴ دلار به ثبت رسیده است.

سخنگوی گمرک گفت: پنج کشور اول خرید پسته‌های صادراتی با پوست به ترتیب چین با خرید ۱۹۹ میلیون دلار، هند با ۸۵ میلیون دلار، روسیه با ۵۳ میلیون دلار، عراق با ۵۰ میلیون دلار و قرقیزستان با ۴۵ میلیون دلار بودند.

لطیفی در خصوص صادرات پسته‌های بدون پوست گفت: صادرات انواع "پسته بدون پوست" نیز بیش از ۱۹ هزار و ۳۳۶ تن و به ارزش ۲۱۵ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۲۲ دلار بود که کشورهای آلمان با خرید ۵۰ میلیون دلار، هند ۴۴ میلیون دلار، امارات ۲۹ میلیون دلار، عراق ۲۵ میلیون دلار و ترکیه ۱۳ میلیون، پنج مقصد صادرات این نوع پسته ایرانی بودند.

سخنگوی گمرک در خصوص میزان صادرات سایر پسته‌ها توضیح داد: ۴۲۹ تن سایر پسته‌ها به ارزش دو میلیون و ۵۰۵ هزار و ۶۸۰ دلار نیز در این مدت صادر شد.

لطیفی در پایان گفت: به دلیل خشکسالی و آسیب به محصول پسته، کاهش تولید این محصول در سال گذشته و ورود پسته سایر کشورها به بازارهای جهانی، متاسفانه صادرات انواع پسته در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش ۳۳ درصدی را در وزن و ارزش به همراه داشته است.

کد خبر: ۱۴۷٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha