۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
واکنش منفعلانه دولتی ها نسبت به رشد فزاینده اجاره بها مسکن
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد

واکنش منفعلانه دولتی ها نسبت به رشد فزاینده اجاره بها مسکن

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: متاسفانه واکنش‌های مسئولان دولتی و وزارت مسکن نسبت به افزایش قیمت اجاره بها منفعلانه است، گویی که از تلاطم بازار خبر نداشته و یا به آنها گزارش اشتباهی می‌دهند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری به بازار خالی از نظارت مسکن اشاره کرد و گفت: متاسفانه گزارش های میدانی اخبار خوبی از وضعیت اجاره بها مسکن منعکس نمی‌کنند و در حالی مردم رشدهای چندین درصدی اجاره بها را تجربه می‌کنند که دولت در عمل برنامه ای برای کنترل بازار در سال جاری تاکنون ارائه نکرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دولت تمام تمرکز خود را بر ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن گذاشته و بر بازار اجاره بها نظارتی وجود ندارد. اگر تولید و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در سال تاثیری در بازار اجاره بها داشته باشد، این اتفاق در بلند مدت و پس از تکمیل و عرضه واحدها رخ می‌دهد در حالی که زوج های جوان، اقشار کم درآمد و بسیاری خانوارها هم اکنون نیازمند تامین سرپناه هستند لذا دولت باید هر چه سریعتر باید تدبیری برای این مهم داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه واکنش‌های مسئولان دولتی و وزارت مسکن نسبت به افزایش قیمت اجاره بها منفعلانه است گویی که از تلاطم بازار خبر نداشته و یا به آنها گزارش اشتباهی می‌دهند. دولتی‌ها و دستگاه‌های نظارتی باید بازرسی و نظارت میدانی را در دستور کار خود قرار داده و اجازه چنین تلاطم های بی پشتوانه ای را ندهند. متاسفانه در حال حاضر آنچیزی که بیشتر مردم را ناراحت می‌ کند، بی نظارتی و نابسامانی در بازارها است، این امر نه تنها در بازار مسکن بلکه در تمامی بازارها کاملا محسوس است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دلالان در میدان خالی از نظارت بازار مسکن با قیمت‌سازی‌های کاذب زمینه تلاطم و افزایش قیمت‌ را فراهم می‌کنند، اظهار کرد: بارها و بارها به مسؤلان اجرایی نسبت به وضعیت اجاره بها مسکن هشدار دادیم اما متاسفانه توجهی به این موضوع نشد؛ امسال برخلاف آن چیزی که انتظار می‌رفت حتی برنامه های سال گذشته برای کنترل اجاره بها نظیر پرداخت وام ودیعه مسکن و تعیین سقف اجاره بها نیز اجرایی نشده و این امر نشان دهنده بی توجهی و عدم اهتمام دولت به موضوع کنترل اجاره بها است.

کد خبر: ۱۴۷٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha