۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
رشد شاخص در دقیقه نود
آیا رشد ادامه می یابد؟

رشد شاخص در دقیقه نود

در طول یک ماهی که گذشت، نه میلیارد تومان خروج پول خرد از بازار داشتیم که نسبت به ماه های پیش افت داشته و این چراغ سبزیست از جانب حقیقی ها

سمیه شوریابی؛ بازار: امروز ۵ اریبهشت شاهد رشد دو هزار واحدی شاخص کل بودیم که در پایان معاملات امروز به عدد یک میلیون و ۵۰۷ هزار واحد رسید. ارزش معاملات نیز به محدوده ۵/۲ هزار میلیارد تومان رسید.

مداح در خصوص بازار امروز بیان کرد: امروز شاهد آغاز معاملات منفی در بزرگان بازار بودیم که با روند بازار، تقاضا تا حدودی بهبود یافت و باعث رنج کشی های مثبت در خودرویی ها و فلزات اساسی شد. نوسانات مثبت در گروه های کوچک تر همچنان ادامه داشت که باعث حرکت شاخص در مدار مثبت شد.

محمد مداح افزود: البته هفته پیش شاهد بازدهی سه درصدی شاخص کل بودیم که عمده این بازدهی از محل پتروشیمی ها و پالایشی ها صورت گرفته است. انتظار می رفت این هفته بالاخره با توجه به این بازدهی، یک مقدار وارد فاز اصلاحی بشوند. کاهش قیمت کامودیتی ها و نفت این بهانه را دامن زد و باعث شد شاخص کل زیاد همراهی نکند.

وی افزود: نماد های فزر و فاراک بیشترین ورود پول از جانب حقیقی های بازار را داشت و نماد های فملی و آریا بیشترین حمایت حقوقی ها را از آن خود کرد.

قابل ذکر است نماد های فارس، تاپیکو، رمپنا، ذوب، فولاد، فملی، ومعادن و کچاد بیشترین تاثیر مثبت و نماد های پارسان، وغدیر، وامید، وبملت و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس نیز داشتند.

رشد شاخص در دقیقه نود

خبر مهم برای فلزات

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به خبر حذف عوارض صادراتی محصولات فولادی گفت: کاهش دو پله ای عوارض شمش باعث کاهش نرخ تعرفه آن از ۱۷ درصد به ۱۱ درصد خواهد شد و این خبری بود که باعث تکان فولادی ها در بازار امروز شد.

محمد مداح با توجه به اتفاقاتی که در روند بهتر شدن بازار بورس در حال انجام می باشد گفت: شش درصدی کردن دامنه نوسان نماد های معاملاتی، باعث رمق دادن به صنایع کوچک شده و در صورت استقبال باعث بهبود وضعیت کنونی خواهد شد. همچنین نمایش همه مظنه ها در بورس اقدام مهم دیگری بود که در رشد بازار تاثیرگذار است و باعث می شود معاملات با شفافیت و آگاهی بیشتری انجام شود.

وی پیش بینی کرد: کلیت بازار برای این هفته دارای روندی رو به رشد مخصوصا برای صنایع کوچک و ریالی بازار در کنار بانکی ها می باشد.

کد خبر: ۱۴۷٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha