۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
جابجایی قریب به ۳۰ میلیون مسافر طی سال۱۴۰۰| فرودگاه مهرآباد و مشهد، شیراز پرترددترین فرودگاه کشور
سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد

جابجایی قریب به ۳۰ میلیون مسافر طی سال۱۴۰۰| فرودگاه مهرآباد و مشهد، شیراز پرترددترین فرودگاه کشور

سیدی، سرپرست شرکت فرودگاه‌ها سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام جابه جایی نزدیک به ۳۰ میلیون مسافر، از رشد ۲۱ درصدی نشست و برخاست، افزایش ۳۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سیدی سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رشد ۲۱ درصدی نشست و برخاست، افزایش ۳۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۴۴درصدی ارسال و پذیرش بار در فرودگاههای تحت مالکیت این شرکت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ خبر داد.

سیدی با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته از ۵۴ فرودگاه کشور بیش از ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر با ۳۱۸ هزار و ۷۷۱ پرواز اعزام و پذیرش شدند که فرودگاه بین المللی مهرآباد با جابجایی ۱۰ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۱۶۱ مسافر، قریب به یک سوم مسافران کل کشور را به خود اختصاص داد.

وی اظهار داشت: پس از فرودگاه بین المللی مهرآباد، فرودگاه‌های مشهد با بیش از پنج میلیون مسافر، شیراز با بیش از دو میلیون مسافر، اصفهان با یک میلیون و ۵۷۷ هزار مسافر و اهواز با یک میلیون و ۵۵۰ هزار مسافر در رتبه های دوم تا پنج اعزام و پذیرش مسافران در کشور را کسب کردند.

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها در ادامه در خصوص شاخص های آماری در اسفند ماه در حوزه مسافر و پرواز گفت: در اسفند ماه سال ۱۴۰۰در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته آن نشست و برخاست ۵ درصد کاهش، در اعزام و پذیرش مسافر ۴۰ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۴۵ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۹ وجود داشته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در اسفند ماه ۱۴۰۰ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز و قشم انجام پذیرفته است.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری به گفته سیدی ۹۳ درصد از کل نشست و برخاست پروازها، شامل پروازهای داخلی با حدود ۹۳ درصد اعزام و پذیرش مسافر بوده است.

کد خبر: ۱۴۷٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha