۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱
مدارس ۲ هزار و ۲۰ محله کم برخوردار کشور سامان می‌گیرد

مدارس ۲ هزار و ۲۰ محله کم برخوردار کشور سامان می‌گیرد

با امضای تفاهم نامه آموزش و پرورش و وزارت کشور مدارس دو هزار و ۲۰ محله کم برخوردار کشور سر و سامان می‌گیرد.

به گزارش بازار، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: اگر دانش آموزان در هر محله‌ای از امکانات مناسب آموزشی برخوردار نباشند، جامعه برای ایجاد شرایط دانش بنیان فراهم نخواهد بود.

نوری افزود: هم اکنون از هر دو کلاس یک کلاس را خیرین مدرسه ساز می‌سازند و برکات این کار خیر در تربیت دانش آموزان مدرسه اثرگذار است.
وی تاکید کرد: ایجاد تولید و اشتغال در جامعه نیازمند تربیت دانش آموزان خلاق و نوآور است و در این باره باید به مناطق کم برخوردار توجه ویژه داشته باشیم.

نوری گفت: طبق سند تحول آموزش و پرورش مدرسه کانون تربیتی هر محله است و مدارس مناطق کم برخوردار نیازمند امکانات آموزشی مناسب هستند.

وی از ایجاد قرارگاه ایجاد عدالت آموزشی در استان‌های مختلف کشور خبر داد و افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک دولت و خیرین تغییرات خوبی را در آموزش دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: گروه‌هایی برای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل مشخص شده اند و قرار است این دانش آموزان با بازگشایی مدارس دوباره به مدرسه و تحصیل بازگردند.

جانشین وزیر کشور در طرح توسعه و تحول اجتماع محور نیز در این مراسم گفت: حمایت از اجرای توسعه و تحول آموزشی، پوشش حداکثری آموزش عمومی و بهبود کیفیت آموزشی در مناطق کم برخوردار از مفاد این تفاهم نامه است.

آقامحمدی افزود: ارایه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌های ساکن در محلات کم برخوردار، توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس مناطق کم برخوردار و همچنین پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان این مناطق از اولویت‌های اجرای این تفاهم نامه است.

وی گفت: ۴۰۰ محله کم برخوردار را در مرحله اول شناسایی کرده ایم که این طرح به طور ویژه در آن‌ها اجرایی خواهد شد.

جانشین وزیر کشور شیوه نامه اجرایی تفاهم نامه در مدت دو ماه تدوین و تفاهم نامه در مدت چهار سال اجرایی خواهد شد.

آقامحمدی یادآور شد: تا خرداد امسال همه ۲ هزار و ۲۰ محله کم برخوردار را پوشش خواهیم داد و از معلمان برخوردار هر محله برای پوشش تحصیلی دانش آموزان کم برخوردار همان محله استفاده خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۷٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha