۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
 ۶۱ هزار نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر آذربایجان‌شرقی برای مسکن ملی ثبت‌نام کردند
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی:

۶۱ هزار نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر آذربایجان‌شرقی برای مسکن ملی ثبت‌نام کردند

تبریز- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بنیاد متولی ساخت مسکن در ۵۷ شهر است، گفت: تاکنون ۶۱ هزار نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر برای دریافت مسکن ملی ثبت نام کرده اند.

به گزارش بازار، حجت الله سروری با اشاره به اینکه شهرهای تبریز، مراغه، اهر و مرند دارای جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر هستند، افزود: در راستای اجرای شعار دولت مبنی بر ساخت چهار میلیون واحد مسکن در چهار سال، ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به عهده بنیاد مسکن گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه در زمان کنونی شرایط ثبت نام کنندگان در این طرح در حال بررسی و پالایش است، اظهار داشت: تاکنون از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در این شهرها، ۹۷۰ نفر بیش از ۴۰ میلیون تومان واریز کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: در تعدادی از شهرهای استان زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح از اداره کل راه و شهرسازی دریافت و برای واگذاری گروهی به متقاضیان، تفکیک شده است.

سروری، با بیان اینکه مدل ساخت و ساز مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان، مردمی است، ادامه داد: در این مدل، بنیاد مسکن زمین مورد نیاز را از راه و شهرسازی، دریافت و برای تسریع در اجرای این طرح، اقدام به تفکیک زمین کرده و پس از تایید از سوی راه و شهرسازی و قرعه کشی در بین متقاضیان برای اجرا در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به روند اجرای طرح مسکن مهر در آذربایجان شرقی از سوی بنیاد مسکن یادآوری کرد: در سطح استان ۱۶ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر از سوی این بنیاد اجرا و اکثر آنها تحویل متقاضیان شده و فقط ۴۶۰ واحد از آنها به علت نبود متقاضی و سایر مسایل در روند اجرا، نیمه تمام مانده است.

سروری، افزود: این واحدها نیز بر اساس مصوبه شورای مسکن استان به طرح نهضت ملی مسکن منتقل شده‌اند که پس از تکمیل در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند.

کد خبر: ۱۴۷٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha