۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۷
 برای ارتقای ظرفیت اتاق بازرگانی، اصلاح قانون تاثیرگذار است
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران:

برای ارتقای ظرفیت اتاق بازرگانی، اصلاح قانون تاثیرگذار است

صالحی، در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح قانون اتاق بازرگانی ضروری است، بیان کرد: اتاق بازرگانی باید در هر مقطعی ظرفیت خود را ارتقا دهد و به وضعیت مطلوب برسد که برای این امر نیاز به اصلاح قانون است.

به گزارش بازار، حمیدرضا صالحی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اتاق های بازرگانی در دنیا به عنوان پارلمان های بخش خصوصی مطرح هستند، تصریح کرد: اتاق های بازرگانی در توسعه اقتصادی در کشورهای پیشرفته نقش بسیار مهمی دارند و در حقیقت دوش تا دوش دولت ها تلاش می کنند ظرفیت های اقتصادی را در قالب تشکل ها و کمیسیون های خود ایجاد کنند.

وی با اشاره به این موضوع که بر اساس قانون، اتاق بازرگانی در ایران به عنوان مشاور سه قوه شناخته می شود، اظهار کرد: نقش مشاوره اتاق بازرگانی با این هدف انجام می شود که دولت ها تصمیمات خوبی در راستای فعال کردن بخش خصوصی اتخاذ کنند.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در مصاحبه با اردیو گفت‌وگو، ۸۵ درصد اقتصاد ایران را دولتی دانست و تاکید کرد: باید دوران گذار را سپری کنیم تا وزن بخش خصوصی را بالا ببریم و تنها از این طریق می توانیم ظرفیت جدیدی ایجاد کرده و کیک اقتصادی کشور را بزرگتر کنیم. نهادی که در کنار دولت ها برای این هدف مهم می تواند کمک کند، اتاق های بازرگانی مطلوب و با شاخص های صحیح است.

وی با یادآوری تصویب قانون بهبود محیط کسب و کار در سال ۱۳۹۲ بیان کرد: محتوای این قانون اشاره مستقیم به نقش مشارکت دهی بخش خصوصی در تصمیم سازی ها دارد.

صالحی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح قانون اتاق بازرگانی ضروری است، عنوان کرد: اتاق بازرگانی باید در هر مقطعی ظرفیت خود را ارتقاء دهد و به وضعیت مطلوب برسد. برای این منظور باید اتاق بازرگانی را تعریف کنیم و ببینیم آینده اقتصاد کشور به کجا قرار است برود. طی این دوران گذار اتاق بازرگانی نیازمند به روز شدن است و ممکن است قانون فعلی مناسب نباشد و در نتیجه نیاز به اصلاح قانون داریم.

وی با رد این ادعا که اتاق بازرگانی در برابر دستگاه های نظارتی تمکین نمی کند گفت: ممکن است از کارکرد اتاق بازرگانی در بستر اقتصاد فعلی کشور راضی نباشند، در حالی که به عنوان مثال در ترکیه اتاق های بازرگانی به حدی بالا رفته است که وزیر برای ملاقات وقت می گیرد و در تعیین هیئت دولت و وزرای اقتصادی نقش دارند. بنابراین اتاق های بازرگانی در سیاست کشورها تاثیرگذار هستند اما در ایران یک سال فریاد زدیم که ارز ۴۲۰۰ تومانی را نباید اجرایی کرد اما کسی گوش نداد.

کد خبر: ۱۴۷٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha