۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
اوکراین در حال لابی با متحدین غربی؛ کاهش محموله های گاز نورد استریم ۱
بازار گزارش می‌دهد؛

اوکراین در حال لابی با متحدین غربی؛ کاهش محموله های گاز نورد استریم ۱

اوکراین در حال لابی با متحدان غربی است تا آنها را متقاعد کند که محموله های گاز طبیعی روسیه را از خط لوله نورد استریم ۱ به خط لوله اوکراین منتقل کنند و اهرم کیف را در درگیری با مسکو افزایش دهد.

به گزارش بازار، به گفته مقامات انرژی، اوکراین در حال لابی با متحدان غربی است و در پشت پرده کار می کند تا آنها را متقاعد کند که محموله های گاز طبیعی روسیه را از خط لوله نورد استریم ۱ به خط لوله اوکراین منتقل کنند و اهرم کیف را در درگیری با مسکو افزایش دهد.

این مقام ها به رویترز گفته اند که انجام این کار باعث می شود روسیه مجبور شود بیشتر گاز خود را به مقصد اروپا از طریق اوکراین منتقل کند. آنها هفته گذشته به قانونگذاران و مقامات دولت بایدن در واشنگتن گفتند که این امر موجب می شود مسکو هزینه های ترانزیتی بیشتری بپردازد که در این صورت می تواند به دفاع اوکراین در زمان جنگ کمک کند و روسیه را از آسیب رساندن به خطوط لوله گاز اوکراین در این مدت باز دارد.

نمایندگان اپراتور خط لوله گاز اوکراین و شرکت گاز نفت گاز یک هفته در واشنگتن با مقامات دولت و قانونگذاران کنگره دیدار کردند تا از آنها بخواهند آلمان و سایر متحدان اروپایی را متقاعد کنند که این طرح را به تصویب برسانند.

اولگا بیلکوا، مدیر امور بین‌الملل اپراتور سیستم ترانزیت گاز اوکراین، در مصاحبه‌ای در واشنگتن گفت: روسیه به ما برای انتقال گاز از روسیه به اروپا وابسته است. این مسئله ای است که می‌توان در گفت‌ وگو های ما با آنها هرم استفاده کرد و اروپا می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

روز چهارشنبه آلمان نیز اعلام کرد که واردات نفت خود را تا پایان سال جاری متوقف می‌کند و سپس واردات گاز را دنبال خواهد کرد.

آلمان پیش از این پروژه گازی نورد استریم ۲ روسیه را که برای دوبرابر کردن ارسال گاز به آلمان طراحی شده بود، به عنوان مجازات حمله روسیه به اوکراین در فوریه متوقف کرده است. ساخت این پروژه ۱۱ میلیارد دلاری که اواخر سال گذشته به پایان رسید، هرگز به مرحله اجرا نرسید.

به گفته تحلیلگران، منحرف کردن محموله ها از خط لوله فعلی نورد استریم ۱ ممکن است فروش سختی برای آلمان و بقیه اروپا باشد.

دیوید گلدوین، فرستاده ویژه سابق وزارت امور خارجه، گفت: انجام این کار موجب افزایش امنیت عرضه به اروپا نمی شود.

این اقدام همچنین می‌تواند خطرات قانونی را نیز به همراه داشته باشد. کریستین اگنهوفر از مرکز مطالعات سیاست اروپا مستقر در بروکسل گفت که اقدام اتحادیه اروپا علیه واردات روسیه می تواند نشان دهنده نقض غیرقانونی قراردادهای تامین باشد.

روسیه در حال حاضر سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را از طریق نورد استریم ۱ به آلمان منتقل می کند. ۴۰ میلیارد متر مکعب دیگر را از طریق سیستم حمل و نقل گاز اوکراین به اروپا منتقل می کند و هزینه ترانزیت به اوکراین را به دلار آمریکا می پردازد.

سیستم خط لوله اوکراین ظرفیت اضافی بیش از ۱۰۰ میلیارد متر مکعب دارد و می تواند به راحتی جریان نورد استریم ۱ را جذب کند.

دانیل وایدیچ، مشاور نفتگاز گفت: انتقال نورد استریم ۱ به سیستم انرژی اوکراین، به کیف اهرم بیشتری در مقابل مسکو می دهد و به کرملین نشان می دهد که اروپا امنیت خود را به امنیت اوکراین گره می زند.

این مقامات پیشنهاد کردند که ۴۰ درصد از ظرفیت نورد استریم ۱ فوراً به خط لوله اوکراین هدایت شود و به تدریج تا آوریل ۲۰۲۳ به ۱۰۰ درصد افزایش یابد. این موضوع به کشورهای اتحادیه اروپا فرصت می دهد تا ذخایر زمستانی را به همراه تنوع ایجاد کنند.

این مقامات اعلام کرده اند که آنها به دنبال حمایت ایالات متحده از اوکراین برای دسترسی به عرضه از پایانه های ال ان جی در ترکیه هستند.

مشاور مدیرعامل نفتگاز گفت: اوکراین باید به زودی تامین گاز خود را قبل از شروع فصل زمستان در اکتبر تضمین کند.

کد خبر: ۱۴۷٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha