۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
سیاست‌های وارونه دولت در عرضه لوازم خانگی/ فروشندگان جزء سهمی در قیمت‌ها ندارند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

سیاست‌های وارونه دولت در عرضه لوازم خانگی/ فروشندگان جزء سهمی در قیمت‌ها ندارند

یزد- رئیس اتحادیه لوازم خانگی استان یزد از سیاست‌های وارونه دولت در عرضه لوازم خانگی انتقاد کرد.

محمدهادی قیامت در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه فروشندگان هیچ نقشی در قیمت‌گذاری لوازم‌خانگی و مدیریت قیمت عرضه ندارند، اظهار داشت: فروشنده مجبور است کالا را به نرخی که تولیدکننده به فروشنده می دهد، به خریدار عرضه کند.

وی درباره وضعیت لوازم خانگی در بازار استان یزد بیان کرد: جنس در حال حاضر در بازار به وفور وجود دارد اما مشتری ندارد و بازار راکد است.

قیامت درباره عرضه لوازم خانگی جدید در بازار استان گفت: تولیدکنندگان لوازم خانگی از شروع سال جدید تاکنون کالا را به صورت قطره چکانی در بازار عرضه می‌کنند و در انتظار نرخ گذاری جدید هستند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی یزد با اشاره به سیاست‌های دولت مبنی بر کاهش قیمت لوازم خانگی اعلام کرد: انتظار کاهش قیمت و جلوگیری از افزایش قیمت در شرایطی که شاهد افزایش دستمزد کارگران هستیم، برای تولیدکننده مقرون به صرفه نیست از این رو تولید کننده کالا را به اندازه کافی در بازار عرضه نخواهد کرد.

قیامت تصریح کرد: سیاست های دولت وارونه است و فشار آن به دوش فروشنده جزئی است که نقش پررنگی در این بازار ندارد و سودی عایدش نمی شود .

وی با اشاره به هراس فروشنده که مجبور شود کالایی که گران خریده را ارزان بفروشد، ادامه داد: در شرایط فعلی با توجه به اینکه اجناس لوازم خانگی به اندازه کافی در بازار وجود دارد از احتکار در بازار استان خبری نیست و با این شرایط فقط می ترسیم مجبور شویم اجناس گران خریده شده را ارزان بفرشیم.

رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی یزد درباره عرضه لوازم خانگی خارجی در بازار نیز گفت: اصلا لوازم خانگی خارجی در بازار استان یافت نمی‌شود و کالاهایی که در بازار استان وجود دارد، ساخت داخل است مگر اینکه مشتری خواهان جنس خارجی باشد و به صورت تک فروشی برایش تامین شود.

کد خبر: ۱۴۷٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha