۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
معرفی ۴ طرح بزرگ شیلات همدان برای دریافت ۱۷۱ هزار میلیون ریال تسهیلات به بانک
سرپرست شیلات استان همدان اعلام کرد:

معرفی ۴ طرح بزرگ شیلات همدان برای دریافت ۱۷۱ هزار میلیون ریال تسهیلات به بانک

همدان - کاویانی، سرپرست شیلات استان همدان با تاکید بر پیگیری فعال سازی واحدهای راکد شیلات همدان گفت: چهار طرح شیلات استان همدان برای دریافت مبلغ ۱۷۱ هزار میلیون ریال تسهیلات به بانک معرفی شده اند.

جعفر کاویانی دلشاد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه با پیگیری انجام شده چهار طرح شیلات استان همدان که مهم و اثر گزار هم هستند برای دریافت مبلغ ۱۷۱ هزار میلیون ریال تسهیلات بانکی از محل بند الف تبصره ۱۸ به بانک معرفی شده اند، گفت: این واحدها پس از اخذ تسهیلات فعال می شوند.

وی با بیان اینکه طرح های فوق شامل طرح تکثیر و پرورش ماهیان سرد آبی مدار بسته به ظرفیت ۲۰۰ تن در روستای امزاجرد با مبلغ ۵۶ هزار میلیون ریال و اشتغالزایی ۱۲ نفر به طور مستقیم است، گفت: با راه اندازی این واحد ۲۰۰ تن به تولید گوشت ماهی قزل آلا در استان همدان اضافه می شود.

کاویانی بیان کرد: سه طرح دیگر با ظرفیت ۳۰ تن ماهی قزل آلا و ۳۰ تن ماهی خاویاری در شهرستان های ملایر و اسدآباد برای دریافت مبلغ ۱۱۵ هزار میلیون ریال تسهیلات بانکی معرفی شده اند، گفت: برای تمام واحدهای راکد پرورش ماهی استان همدان نیز در حال بررسی و پیگیری رفع مشکلات هستیم تا در صورت برطرف شدن مشکلات؛ این واحدها نیز به چرخه تولید باز گردند

کاویانی بیان داشت: افت بارندگی و کاهش آب های جاری و زیر زمینی نیز یکی از عوامل مهم در غیر فعال شدن این واحدها است ضمن اینکه مشکل اصلی دیگر نیز مشکل صدور پروانه صنعتی و مشاغل خانگی در پرورش ماهی است.

وی با بیان اینکه عامل دیگر عدم آشنایی کشاورزان و تولید کنندگان با دانش پرورش ماهی و مدیریت دقیق این واحدها است، گفت: سال گذشته تعداد ۵۰۰ نفر روز دوره پرورش ماهی برگزار و سعی بر این است که امسال نیز با برگزاری کارگاه سایت الگویی و کلاس های آموزشی نسبت به آشنایی تولید کنندگان با دانش روز پرورش ماهی اقدام شود.

سرپرست شیلات استان همدان گفت: با استفاده از منابع آبی موجود و استفاده بهینه و چند منظوره از آب ایجاد اشتغال و تولید دنبال می شود زیرا استفاده از آب برای پرورش ماهی در راستای بهره وری و تولید است نه هدر رفت آب ضمن اینکه علاوه بر تولید گوشت ماهی در مزارع باعث استفاده از کود و غنی سازی خاک نیز می شود.

کد خبر: ۱۴۷٬۰۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha