۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
سازمان راهداری بدون زیان در سال 99 | رشد ۱۵۰۰ میلیارد تومانی نسبت به سال ۹۸

سازمان راهداری بدون زیان در سال 99 | رشد ۱۵۰۰ میلیارد تومانی نسبت به سال ۹۸

سازمان حسابرسی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سال ۹۹ بالغ بر چهار هزار و ۶۹۲ میلیارد تومان درآمد داشته و این سازمان برخلاف سال ۹۸ هیچ زیانی نداشته است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: سازمان حسابرسی کشور در تازه ترین گزارش خود می نویسد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سال ۹۹ درآمد عملیاتی چهار هزار و ۶۹۲ میلیارد و ۳۵۲ میلیون تومانی داشته که در مقایسه با سال قبل از آن (۱۳۹۸) حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، در سال مورد اشاره حدود ۳۱۰۰ میلیارد تومان بابت راهداری و نگهداری جاده‌های کشور هزینه شده است. همچنین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سال ۹۹ هیچ زیان خالصی نداشته، این در حالی است که سال ۹۸ زیان خالص این سازمان ۴۴۵ میلیارد تومان بوده است.

در بخشی از گزارش سازمان حسابرسی آمده است؛ اطلاعات کامل از جمله صورت ریز تابلوهای تبلیغاتی،‌ غرف و پارکینگ‌ها به این سازمان ارائه نشده است. به دلیل عدم ارائه بخشی از درآمد اجاره تابلو تبلیغاتی و غرف، بازیافت بخشی از هزینه‌های تکلیفی از محل یارانه دریافتی از شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت،‌ کامل بودن درآمدهای شناسایی شده برای این سازمان محرز نشده است.

درآمد عوارض آزادراه‌ها بر اساس وجوه واریزی توسط شرکت سپندار شناسایی و در حساب‌ها منظور می‌شود که نحوه و چگونگی سهم درآمد سازمان راهداری از جمع درآمدها برای این سازمان (سازمان حسابرسی) مشخص نشده است.

همچنین درآمدهای ثبت‌شده در دفاتر با سیستم‌های مکانیزه ثبت درآمدها دارای مبلغ ۲۲۸ میلیارد ریال مغایرت است.

مجتمع فرهنگی، آموزشی و رفاهی فرشته طی قراردادی در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ به مدت ۳ سال اجاره داده می‌شود. در اواخر سال ۹۸ به دلیل عدم پرداخت اجاره‌بها توسط مستأجر و ایجاد مستحدثاتی در ملک استیجاری فوق بدون موافقت مالک، سازمان با رای دادگاه حکم تخلیه ملک را دریافت و ملک مزبور را به تصرف خود درآورده است. اما بابت عدم دریافت مبلغ ۱۰۱۷۰۰ میلیون ریال مال‌الاجاره مدت زمان واگذاری اقدام به طرح دعوی کرده است.

کد خبر: ۱۴۶٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha