۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۶
واردات ۱.۵ میلیارد دلار کالا به استان بوشهر |بیشترین میزان واردات از چین و امارات
عضو اتاق ایران در گفت‌وگو با بازار:

واردات ۱.۵ میلیارد دلار کالا به استان بوشهر |بیشترین میزان واردات از چین و امارات

بوشهر- گزدرازی عضو اتاق بازرگانی ایران از واردات ۱.۵ میلیارد دلار کالا به استان بوشهر در یکسال اخیر خبر داد و گفت: بیشترین میزان واردات از چین و امارات متحده عربی انجام گرفته است.

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با تاکید بر لزوم اجرای سریع‌تر پروژه راه‌آهن بوشهر به شیراز اظهار داشت: اگر بنادر استان بوشهر به شبکه ریلی متصل شوند، انقلابی اساسی در تجارت و بازرگانی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در بحث صادرات و واردات، شبکه ریلی یک عامل تاثیرگذار و تعیین‌کننده است و امیدوارم در دولت سیزدهم این مهم محقق شود.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر یادآور شد: هزینه پایین حمل و نقل ریلی و امکان جابجایی چند برابری نسبت به سایر موارد ترانزیتی و همچنین سرعت بالای جابجایی کالا، از مزایای مهم حمل و نقل ریلی است و باید همه کمک کنند تا راه آهن بوشهر شیراز تکمیل شود.

گزدرازی ابراز داشت: با راه اندازی خط ریلی، رونق به بازارهای استان برمی‌گردد و تولیدکنندگان با کمترین دغدغه در بحث صادرات ورود می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با اشاره رونق صادرات و واردات کالا در یک سال اخیر در استان بوشهر گفت: در یکسال اخیر بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار صادرات از بنادر استان بوشهر انجام شده است.

وی از افزایش واردات کالا به استان بوشهر خبر داد و ابراز داشت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۳۰ هزار تن کالا به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار از گمرکات و بنادر استان بوشهر وارد شده است.

گزدرازی یادآور شد: میزان واردات کالا به استان بوشهر ۲۲ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: چین و امارات متحده عربی بیشترین واردات کالا به استان بوشهر را داشته‌اند و فیلیپین و تایلند و هندوستان و آلمان و ترکیه و کره جنوبی نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر تصریح کرد: در سالی که به نام سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین نامگذاری شده از تمام ظرفیت موجود برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار بهره می‌بریم.

کد خبر: ۱۴۶٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha