۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۷
نهاد مشخصی برای مولدسازی دارایی‌های دولت نداریم
مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی درحوزه مولدسازی:

نهاد مشخصی برای مولدسازی دارایی‌های دولت نداریم

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی درحوزه مولدسازی گفت: نهاد مشخصی برای موضوع مولدسازی نداریم که نیاز به همکاری دستگاه‌های متولی بخش فروش و مولد سازی است.

به گزارش بازار، بهرام وهابی با بیان اینکه در سه سال اخیر (از سال ۹۹ تا سال ۱۴۰۱) منابع خوبی برای مولد سازی و فروش دیده شده است افزود: در سال ۹۹، ۶۰ هزار میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان و در سال جاری مبالغ بیشتری حدود ۹۶ هزار میلیارد تومان برای مولد سازی و فروش در قانون بودجه لحاظ شده است.

وی در خصوص نبود نهادی مشخص برای مولد سازی دارائی‌های دولت گفت: در حال پیگیری هستیم که اساسنامه نهاد مولدساز تشکیل شود چرا که مطابق تبصره ۵ قانون بودجه است.

وهابی با اشاره به اینکه میزان دارایی‌های دولت هنوز شناسایی نشده است افزود: اعداد مختلفی در این خصوص اعلام شده که از حدود ۴ تا ۶ هزار همت است که البته این شامل دارایی‌های غیرمنقول دولت است؛ از آنجا که سامانه سادا، سامانه دارایی‌های دولت کامل نیست، هنوز جمع بندی مشخصی وجود ندارد.

این کارشناس اقتصادی درباره اثربخشی مولد سازی دارایی‌های دولت گفت: با مولدسازی دو اتفاق مهم ایجاد می‌شود یکی ایجاد منابع درآمدی خوب برای دولت با توجه به محدودیت بودجه و کسری بودجه دولت و دیگر اینکه با مولد سازی می‌توان به اهدافی غیر از منابع مالی دسترسی داشت که از آن جمله می‌توان به اهداف اشتغال، ارتقای توسعه بخش‌های صنعت، کشاورزی، آموزش، بهداشت عمومی و دیگر اهداف اجتماعی و مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد.

کد خبر: ۱۴۶٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha