۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۹
ادامه اصلاح بازار نفت در پی شیوع کرونا در چین| تحلیل آینده قیمت نفت
تحلیل بازار نفت؛

ادامه اصلاح بازار نفت در پی شیوع کرونا در چین| تحلیل آینده قیمت نفت

علیرغم افزایش سطحی قیمت نفت در روز پنجشنبه، به نظر می رسد روند اصلاحی قیمت طی روزهای آینده همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش بازار، پیش بینی های صعودی قیمت نفت خام برنت در روز پنجشنبه پس از افزایش ۰.۴۷ درصدی شاخص جهانی نفت در روز، با افزایش قیمت روبرو شد. این افزایش پس از آن صورت گرفت که اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه از کمبود موجودی نفت خام آمریکا خبر داد.

ذخایر نفت خام آمریکا اکنون به ۸ میلیون بشکه کاهش یافته که بسیار کمتر از ۹.۴ میلیون بشکه هفته گذشته است. این رقم که مهم‌ترین کاهش در ذخایر نفت خام آمریکا از ژانویه ۲۰۲۱ به حساب می آید، نتیجه آزادسازی ذخایر توسط دولت آمریکا برای کاهش قیمت انرژی در پس جنگ اوکراین و کاهش ورود نفت و گاز روسیه به بازارهای جهانی در پی اعمال تحریم های اقتصادی متنوع است.

از سوی دیگر، قیمت نفت خام نیز از طریق قطع عرضه ۵۵۰ هزار بشکه در روز از لیبی پس از محاصره میادین نفتی و پایانه های صادراتی توسط معترضان حمایت شد. در گزارش بلومبرگ آمده است که سهم روسیه در بازار جهانی نفت خام همچنان رو به کاهش بوده و تاکنون روزانه ۹۰۰ هزار بشکه از سهم این کشور در سبد نفتی بازارهای جهانی حذف شده است.

با این حال، به نظر می‌رسد افزایش قیمت نفت خام برنت به دلیل کاهش تقاضا از سوی چین به دلیل قرنطینه‌های کرونایی اخیر در این کشور محدود شده است. در نتیجه، روند قعلی ممکن است پیش بینی های قبلی مبنی بر افزایش صعودی قیمت نفت طی روزهای آینده را کاهش دهد.

پیش بینی قیمت نفت خام برنت

ادامه اصلاح بازار نفت در پی شیوع کرونا در چین| تحلیل آینده قیمت نفت

+نمودار ۴ ساعته یک الگوی مثلث نزولی در حال تکامل را نشان می دهد که بر اصلاح احتمالی قیمت دلالت دارد. خرس‌ها از پیشرفت بیشتر قیمت به بالای مقاومت ۱۰۹.۵۸ جلوگیری کرده‌اند.

عقب نشینی فعلی، قیمت ۱۰۶.۱۱ دلار(کمترین قیمت ۹ الی ۱۸مارس) را هدف قرار خواهد داد که به طور بالقوه به سمت ۱۰۳.۱۱ یا ۹۷.۴۰ کاهش می یابد. اهداف نزولی دیگر در ۹۱.۳۲ دلار (کمترین سطح قیمت در ۱۶ فوریه ۲۰۲۲) و ۸۶.۷۲ (کمترین سطح قیمت از ۱۸ الی ۲۵ ژانویه) قرار دارند. انتظار می رود حرکت اندازه گیری شده از شکست مثلث نزولی در ۸۵.۳۲ بسته شود.

از طرف دیگر، گاوها باید قبل از اینکه ۱۲۳.۶۱ دلار (بالاترین قیمت ۲۳ مارس) به سمت یک هدف صعودی جدید تبدیل شود، بیش از ۱۱۴.۰۳ دلار (بالای ۱۸ آوریل) پیشروی کنند. چنین حرکتی مثلث فعلی شکل گرفته را باطل کند. موانع اضافی به سمت شمال عبارتند از ۱۳۱.۸۶ دلار (بالای ۸ مارس) و ۱۳۸.۰۳ دلار (بالاترین قیمت طی چند سال گذشته).

کد خبر: ۱۴۶٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha