۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
تثبیت نسبی قیمت طلا در بازارهای جهانی| احتمال اصلاح بیشتر قیمت وجود دارد
تحلیل بازار جهانی طلا؛

تثبیت نسبی قیمت طلا در بازارهای جهانی| احتمال اصلاح بیشتر قیمت وجود دارد

با افزایش بازده اوراق قرضه فدرال رزرو و ادامه سیاست های تهاجمی این نهاد برای کنترل تورم، طلا همچنان در مسیر کاهش جذابیت برای سرمایه گذاران قرار دارد.

به گزارش بازار، قیمت طلا که با نام تجاری XAU/USD در بازارهای بین المللی نشان داده می شود، روز پنجشنبه نزدیک به ۱ درصد کاهش یافت. کاهش قیمت در حالی اتفاق می‌افتد که افزایش بازده اوراق قرضه باعث دور شدن سرمایه‌گذاران از طلا غیر بازده می‌شود. در همین روز، پس از اعلام درآمد قوی تسلا و پیش‌بینی سود غیرمنتظره یونایتد ایرلاینز برای سه ماهه جاری، احساسات مربوط به ریسک بازار بهبود یافت. این موضوع نیز به کاهش قیمت طلا کمک می کند.

تورم (که طلا به عنوان پوششی در برابر آن محسوب می شود) و بازده اوراق قرضه، در جهت دهی به بازار طلا و میزان سرمایه گذاری علاقمندان بر روی طلا نقش بسیار مهمی دارد. اکنون با ادامه مسیر اتخاذ سیاست های تهاجمی فدرال رزرو برای کاهش نرخ تورم، بازدهی اوراق قرضه بلندمدت در حال افزایش است.

انتظار می‌رود که محرک‌های بنیادی دیگری برای تعیین جهت قیمت طلا امروز از سوی دو رئیس بانک مرکزی آغاز شود. میزگردی در نشست بهاره صندوق بین‌المللی پول/گروه بانک جهانی که قرار است برای پنجشنبه شب برگزار شد، میزبان کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و جروم پاول، همتای آمریکایی وی بود.

این میزگرد که «بحث در مورد اقتصاد جهانی» نامیده شده بود، می تواند بینشی از سیاست پولی آینده در ایالات متحده و منطقه یورو ارائه دهد. می توان مدعی شد که تبادل نظر این دو در خصوص اقتصاد جهانی، احتمالاً باعث ایجاد نوسان در جفت XAU/USD شده و پیش بینی های قیمت طلا را در میان مدت تغییر دهد.

پیش بینی قیمت طلا

پیش‌بینی قیمت طلا در کوتاه‌مدت حاکی از تثبیت‌ قیمت این کالای سرمایه ای است. در منطقه تثبیت قیمت که در نمودار ۴ ساعته قیمت به شکل یک مستطیل آبی نمایش داده شد، قیمت به زیر حمایت ۱۹۴۹.۶۰ شکسته شده است.

در نتیجه، حرکت نزولی بیشتری مورد نیاز است تا ۱۹۱۸.۶۸ دلار را به عنوان هدف نزولی بعدی برای طلا به تصویر بکشد. در زیر این خط حمایت، کف مستطیل در نقطه ۱۹۰۰.۷۶ دلار، یک مرز نزولی دیگر را تشکیل می دهد. تنها زمانی که این حمایت از بین برود، اهداف اضافی به سمت جنوب در ۱۸۷۷.۷۶ و ۱۸۵۰.۷۸ وارد ترکیب نمودار خواهندشد.

از سوی دیگر، شکست ۱۹۹۷.۹۹ دلار (سقف مستطیل) فرصتی را فراهم می کند تا گاوها به حمایت روانی ۲۰۰۰ احتمالی خود رسیده و پیش از اینکه قیمت ۲۰۵۰.۰۰ (قیمت ثبت شده در ۸ مارس) وارد صحنه شود، ۲۰۲۰.۲۹ را هدف قرار می دهد. اما پیش از حرکت گاوها به سمت نقاط تعیین شده، گاوها باید مقاومت های پیش رو را در نقاط ۱۹۴۹.۶۰ و ۱۹۷۳.۸۰ پشت سر بگذارند.

کد خبر: ۱۴۶٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha