۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
مذاکره برای واگذاری و فعالیت مجدد کیان تایر
استاندار تهران خبر داد

مذاکره برای واگذاری و فعالیت مجدد کیان تایر

منصوری، استاندار تهران از مذاکره با ۴ مجموعه برای واگذاری کیان تایر خبر داد.

به گزارش بازار، محسن منصوری گفت: آنچه که مشخص است سهامداران کارخانه کیان تایر به نوعی صلاحیت اداره مجموعه آنرا نداشتند و به همین علت مشکلات کارگری مجموعه بسیار زیاد شد.

استاندار تهران افزود: باید با رعایت آداب، مقررات و قوانین، کارخانه کیان تایر را به مجموعه‌ای که اهلیت آن برای دولت ثابت شده باشد واگذار کنیم.

منصوری گفت: این تصمیم، تصمیم هیئت تصفیه قوه قضاییه است و ما در حقیقت یک تنظیم‌گری داریم تا کارخانه مجدد فعال شود.

استاندار تهران افزود: به طور همزمان با ۴ مجموعه مذاکره کردیم و هر کدام از مجموعه‌ها علاقه‌مند باشند و کار را بپذیرند این کارخانه را به آن‌ها واگذار می‌کنیم.

منصوری گفت: نمی‌توانیم کارخانه را به اجبار به یک نهاد دولتی، بخش خصوصی یا غیر دولتی واگذار کنیم بلکه باید این مجموعه بررسی اقتصادی خود را شروع کند و خودش به صورت داوطلبانه پذیرای این کار باشد.

مجتمع لاستیک البرز یا کیان تایر بزرگترین کارخانه تولید لاستیک کشور که در طی ۶ دهه فعالیت خود در زمینه تولید لاستیک خودروهای سنگین تا سال ۸۵ فعالیت خوبی داشت، اما به خاطر سوء مدیریت و وام‌های مختلفی که مالک آن دریافت کرده بود و همچنین زیان انباشته زیاد تا مرز ورشکستگی پیش رفت و در نهایت این کارخانه در اختیار اداره تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضاییه قرار گرفت.

این کارخانه با کمک کمیسیون کارگری و شورای کارگری کارخانه اداره می‌شد تا اینکه انتهای سال گذشته به خاطر مشکلات متعدد تعطیل شد.

استاندار تهران می‌گوید: برای اداره کارخانه از یکی از بانک‌ها مبلغی را به صورت وام و امانت گرفته ایم.

کد خبر: ۱۴۶٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha