۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
افزایش سهام «گیلیاد» در پی موثر بودن داروی رمدسیویر در درمان کرونا

افزایش سهام «گیلیاد» در پی موثر بودن داروی رمدسیویر در درمان کرونا

سهام شرکت داروسازی و بیوتکنولوژی آمریکایی گیلیاد در پی اخبار مربوط به موثر بودن داروی رمدسیویر در درمان ویروس کرونا تا ۱۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش بازار به نقل از اسپوتنیک، آزمایشات بالینی داروی ضد ویروس "رمدسیویر" نتایج امیدوار کننده ای برای درمان ویروس کرونا نشان داده است که این امر موجب شد سهام شرکت داروسازی و بیوتکنولوژی آمریکایی گیلیاد، تولید کننده این دارو تا ۱۲ درصد افزایش یابد.

سهام این شرکت آمریکایی براساس داده های معاملاتی ۸.۱ درصد تا ۸۲.۷۴ دلار افزایش یافته است. حداکثر ارزش در طول معاملات به ۸۵.۷۹ دلار (۱۲ درصد) رسید.

تمام بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که در بیمارستان دانگاه پزشکی شیکاگو با داروی "رمدسیویر" تحت درمان قرار گرفتند، به نقل از STAT News، براساس اعلام پزشکان به سرعت بهبود یافته و طی کمتر از یک هفته از بیمارستان مرخص شدند.

اولین گزارش از نتایج کارآزمایی بالینی فاز ۳ داروی "رمدسیویر" برای درمان بیماری کرونا از طرف دانشگاه شیکاگو منتشر شد. از ۱۲۵ بیمار با فرم شدید بیماری، ۱۲۳ نفر از بیمارستان مرخص شده اند؛ لازم به بیان است ۱۱۳ نفر از ۱۲۵ نفر بسیار بد حال بوده اند.

در این تحقیق، در اکثریت موارد بهبودی تا شش روز اتفاق افتاده است. علایم بهبودی از روز اول ظاهر شده است و تعدادی از بیماران بعد از روز اول از دستگاه ونتیلاتور باز شده اند. همچنین افت قابل توجه تب بلافاصله بعد از شروع درمان دیده شده است؛ تعداد محدودی تا روز دهم درمان شده اند. فقط دو نفر از ۱۲۵ نفر فوت شده اند.

کد خبر: ۱۴٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha