۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
اجرای پروژه های محرومیت زدایی و تامین آب شرب در ۱۶۰ روستای استان همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

اجرای پروژه های محرومیت زدایی و تامین آب شرب در ۱۶۰ روستای استان همدان

همدان - بختیاری فر، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اجرای پروژه های محرومیت زدایی و تامین آب شرب در ۱۶۰ روستای استان همدان خبر داد.

فرهاد بختیاری فر در گفتگو با خبرنگار بازار از اجرای پروژه های محرومیت زدایی و تامین آب شرب در ۱۶۰ روستای استان همدان و گفت: این پروژه ها با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در راستای رفع مشکل تامین آب شرب مشترکین روستایی در دست انجام است.

وی با بیان اینکه بر اساس قرارداد منعقد شده تامین آب شرب برای ۱۶۰ روستای استان با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی در قالب ۳۰ ماه کاری در دستور کار است، اظهارداشت: بر همین اساس تخصیص ۵۰۹ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های مذکور در دستور کار است که از این رقم تاکنون ۲۲۱ میلیارد تومان به طور کامل تخصیص یافته است.

قرارداد اجرای پروژه های محرومیت زدایی در سراسر کشور با تخصیص ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در دست انجام است

بختیاری فر همچنین با اذعان به اینکه در حال حاضر قرارداد اجرای پروژه های محرومیت زدایی در سراسر کشور با تخصیص ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در دست انجام است، یادآورشد: این پروژه ها در موضوع آبرسانی در قالب ساخت مخزن، ایجاد شبکه های آبرسانی، اصلاح شبکه و خرید تجهیزات در دستور کار است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای سال جاری بیش از ۱۲ پروژه در قالب ۱۹ روستا جهت ساخت مخزن به عنوان اولویت نخست به قرارگاه سازندگی استان ابلاغ شده است، عنوان کرد: با توجه به مجموعه اعتبارات تخصیصی و جذب مابقی اعتبارات، انتظار می رود بیش از این تعداد پروژه در سال جاری به ثمر برسد.

مدیر عامل آبفای استان همچنین با اشاره به اینکه پروژه های محرومیت زدایی در حال حاضر در شهرستانهای اسد آباد، بهار، کبودرآهنگ، تویسرکان، نهاوند، همدان، ملایر، رزن، فامنین و درگزین در مرحله اجرا یا پیش اجرا است،عنوان کرد: بر اساس طرح مذکور، حفر ۲۰حلقه چاه، تجهیز ۱۸ حلقه چاه، اجرای ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال، اجرای ۱۷۰ کیلومتر شبکه توزیع، ساخت ۳۰ باب مخزن به حجم ۲۵ هزار متر مکعب و ساخت ۱۷ باب ایستگاه پمپاژ در روستاهای مذکور مد نظر است.

وی افزود: همچنین خرید و راه اندازی ۲۸ دستگاه آب شیرین کن بر اساس ابلاغ به قرارگاه سازندگی استان در دستور کار است.

بختیاری فر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود یک هزار و ۶۰ روستای استان همدان با بیش از ۶۱۲ هزار نفر جمعیت اظهارداشت: در حال حاضر استان همدان دارای بیش از ۱۷۰ هزار مشترک آب روستایی، ۷۹۹ روستای تحت پوشش و ۲۶۱ روستای غیر تحت پوشش است.

نیاز آبی روستاهای تحت پوشش آبرسانی سیار ۹ هزار و ۲۱ متر مکعب در ماه است که با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی(ع) و در قالب پروژه های محرومیت زدایی درصدد رفع مشکل تامین آب شرب این روستاها هستیم

وی ضمن اشاره به برخی روستاهای دارای نیاز آبی استان عنوان کرد: هم اکنون نیاز آبی روستاهای تحت پوشش آبرسانی سیار ۹ هزار و ۲۱ متر مکعب در ماه است که با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی(ع) و در قالب پروژه های محرومیت زدایی درصدد رفع مشکل تامین آب شرب این روستاها هستیم.

مدیر عامل آبفای استان همدان همچنین با بیان اینکه در حال حاضر پروژه محرومیت زدایی و تامین آب در روستای عشاق با ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی و برآورد ۳۶ میلیارد ریال اعتبار در دست انجام است، گفت:این پروژه در روستاهای ارزانفود و آرتیمان، خرمرود اشتران، خلعت آباد، عظیم دره نیز در مرحله اجرای عملیات است.

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار وظایف ساختاری و تشکیلاتی خود در حوزه آبرسانی روستایی نیز ورود کرده است، عنوان کرد: این مجموعه با محوریت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع)؛ ضمن جلب نظر خیرین توانسته بسیاری از پروژه های مهم به ویژه آبرسانی به مناطق محروم روستایی را مورد توجه قرار دهد.

کد خبر: ۱۴۶٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha