۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
افزایش ۹ هزار تنی تولید آبزیان در آذربایجان‌شرقی
مدیر شیلات و امور آبزیان آذربایجان شرقی خبرداد؛

افزایش ۹ هزار تنی تولید آبزیان در آذربایجان‌شرقی

تبریز- مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: تولید آبزیان در استان به بیش از ۹ هزار تن افزایش یافت.

به گزارش بازار، قاسم جعفروند در نخستین جلسه کارگروه فنی و توسعه‌ای شیلات ضمن مفید خواندن این گونه نشست های فنی و تخصصی اظهار کرد: همکاری و هماهنگی نزدیک این دو گروه فنی در سالهای پیشین نتایج مطلوب و قابل قبولی را در پی داشته است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود استان آذربایجان شرقی در زمینه شیلات و آبزی پروری، نقش همکاران پرتلاش شیلات در بخش نظارتی و ترویجی را بسیار ضروری و موثر اعلام کرد و افزود: سال گذشته تولید آبزیان در استان بیش از ۹ هزار تن انواع آبزیان (گرمابی، سردابی و خاویاری) بوده است و امید است با تلاش کارشناسان اهل فن این مجموعه تولید آبزیان در سال ۱۴۰۱ افزایش چشمگیری یافته و در زمینه‌های افزایش سرانه مصرف آبزیان هم قدم‌های موثرتری برداشته شود.

جعفروند با اشاره به انتخاب مزارع و آبزی پروران نمونه ملی برای اولین بار طی دو سال متوالی از این استان ابراز امیدواری کرد که تلاش‌ها و فعالیت‌های این مجموعه علاوه بر افزایش کمی وکیفی تولید و افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان، افتخار و سربلندی ملی را همراه داشته باشد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: با ایجاد ارزش افزوده در محصولات آبزی، رشد و رونق روز افزون برای شیلات دور از ذهن نیست و در سالهای آتی زمینه برای صادارت محصولات آبزی از استان بیشتر خواهد شد.

جعفروند با اشاره به لزوم تشکیل کارگروه‌های تخصصی شیلاتی تاکید کرد: زمینه برای فعالیت و همکاری موسسات علمی و تحقیقاتی و شرکتهای دانش بنیان مهیا است و از همکاران می‌خواهم جهت تحقق برنامه‌های پیش بینی شده سال ۱۴۰۱ بیش از پیش کوشش کنند.

کد خبر: ۱۴۶٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha