۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
تاکید بر تداوم هماهنگی‌ها در اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی جاده‌ها
در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های وزارت راه و شهرسازی مطرح

تاکید بر تداوم هماهنگی‌ها در اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی جاده‌ها

اعضای کمیسیون ایمنی راه‌های وزارت راه و شهرسازی در نشست این کمیسیون ضمن تایید مشارکت همه دستگاه‌ها در اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۱ بر ضرورت تداوم این هماهنگی‌ها در طرح‌های ارتقای ایمنی تاکید کردند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، صد و بیست و یکمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها به ریاست شهریار افندی زاده، معان حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به منظور بررسی آمار ترددها، تصادفات رانندگی و عملکرد دستگاه‌های امدادی در طرح نوروزی ۱۴۰۱ امروز سه شنبه سی‌ام فروردین در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این نشست، اعضاء با ارایه گزارش از عملکرد در ارایه خدمات امدادی به هموطنان در سفرها و همچنین تصادفات و پاسخگویی به آن‌ها، از میزان همکاری و مشارکت اعضای کمیسیون در طرح نوروزی ۱۴۰۱ ابراز رضایت نمودند و بر تداوم و ارتقای این همکاری‌ها در راستای مدیریت هرچه بهتر سفرها و کاهش تصادفات تاکید و اعلام امادگی کردند.

با توجه به پیش‌بینی افزایش سفرها در نوروزی ۱۴۰۱ و آمادگی و همکاری دستگاه‌ها در طرح نوروزی، علیرغم رشد حدود ۲۹ درصدی وسایل نقلیه و رشد بیش از ۴۸ درصدی در آمار ورود و خروج استان‌ها، ارایه خدمات به هموطنان با حداکثر توان انجام گرفت.

همچنین سازمان اورژانس کشور و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به ارایه آمار عملکرد در امدادرسانی به آسیب‌دیدگان تصادفات رانندگی پرداختند که بر اساس آمار، در این مدت ماموریت‌های اورژانس بیش از ۴۰ درصد و عملیات امداد و نجات هلال احمر بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است.

گزارش خدمات امداد و نجات حاکی از رشد ۱۰۰ درصدی پایگاه‌ها و مراکز عملیاتی و امدادی نسبت به مدت مشابه طرح نوروزی ۱۴۰۰ بوده و ۴ هزار و ۴۴۵ تیم عملیاتی در هر روز به صورت ۲۴ ساعته فعالیت داشته اند.

در ادامه این نشست، دبیر کمیسیون ضمن قدردانی از فعالیت و عملکرد دستگاه‌ها طی طرح نوروزی ۱۴۰۱ در ارائه خدمات به هموطنان، ضمن تاکید بر ادامه روند همکاری و مشارکت جمعی دستگاه‌ها در مدیریت تردد و رسیدگی به تصادفات برای کاهش سوانح و آسیب دیدگان آن، بیان کرد: سازمان پزشکی قانونی با ارائه آمار قطعی کشته‌شدگان تصادفات زمینه را برای تسریع در تهیه گزارش تحلیلی تصادفات نوروز ۱۴۰۱۰ فراهم کند و دبیرخانه کمیسیون نیز موظف به تهیه گزارش یکپارچه طرح نوروزی با مشارکت اعضاء و ارایه و انتشار آن شود.

همچنین بر ارتقای عملکرد با توجه به درس‌آموخته‌های طرح نوروزی و تداوم همکاری‌ها و مشارکت همگانی در سفرهای تاکید کردند.

در بخش دیگری از این نشست خلاصه برنامه روز ملی ایمنی حمل‌ونقل مصادف با ۷ اردبیهشت که در تقویم سالانه و با تصویب انقلاب فرهنگی به این نام نامگذاری شده، توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارائه و مقرر شد اعضاء در برگزاری برنامه‌های این روز مشارکت داشته باشند.

کد خبر: ۱۴۶٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha