۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
اجرای بیش از ۸۳۰ پروژه مخابراتی در سال گذشته/زیرساخت های ارتباطی کردستان تقویت شد
مدیر مخابرات منطقه کردستان:

اجرای بیش از ۸۳۰ پروژه مخابراتی در سال گذشته/زیرساخت های ارتباطی کردستان تقویت شد

سنندج - مدیر مخابرات منطقه کردستان از اجرای بیش از ۸۳۰ پروژه مخابراتی در این استان طی سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با این اقدامات زمینه برای بهبود خدمت به مردم فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان آزاد حکمت، با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ شاهد ارتقا سطح کیفی و کمی خدمات، سرویس ها و محصولات مخابراتی قابل ارائه به مشتریان بوده ایم، افزود: این مهم حاصل تحقق و اجرای به موقع پروژه های تدوین شده در حوزه های مختلف مخابراتی است.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته مبلغ یک هزار و ۲۷۴میلیارد ریال برای اجرای پروژه های مخابراتی در سطح استان سرمایه گذاری شده است، اظهار داشت: پروژه های مذکور در پنج، حوزه سیستم های مخابراتی، دیتا، شبکه کابل و فیبرنوری، انتقال و سیار محقق شده اند.

وی با اشاره به نقش حوزه سیستم های مخابراتی به عنوان، نقطه ی شروع جهت تصمیم گیری و حرکت در راستای توسعه و نوسازی شبکه مخابراتی، گفت: در سال گذشته پروژه حذف کابل های اقماری در ۶۶ نقطه، تعویض سوئیچ در ۲۰ نقطه و توسعه adsl،vdsl و سوئیچ در ۱۳۴ نقطه استان با سرمایه گذاری ۱۷۲ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اعلام این مهم که ارتقای سرعت و سطح دسترسی مشتریان به محتوا و اطلاعات موجود در فضای مجازی از دیگر اهداف و اولویت های کاری منطقه در حوزه دیتا در سال ۱۴۰۰ بود، افزود: در همین راستا در۲۵۰ نقطه ، پروژه ارتقا uplink و در سه شهرستان ایجاد ظرفیت ۱۰Gبا سرمایه گذاری ۵۷ میلیارد ریال به اجرا در آمده است.

حکمت به پروژه های اجرا شده به منظور ارتقا سطح کیفی سرویس های اینترنت همراه و ثابت در استان در حوزه انتقال اشاره داشت و گفت: در سال گذشته با سرمایه گذاری ۲۵۷ میلیارد ریال تجهیزات cwdm در ۱۵۸نقطه، تامین امکانات و تجهیزات رادیو در۵۰ نقطه را نصب نموده و در۷۰ نقطه نیز افزایش ظرفیت داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه فیبرنوری یکی از بسترهای امن در حوزه تلفن ثابت است، اضافه کرد: اجرا و کابل کشی ۳۵ کیلومتر فیبرنوری در نقاط شهری و ۸۲ کیلومتر در نقاط روستایی بر اساس استانداردهای موجود، از استراتژی های منطقه در راستای توسعه ی پایدار و کاهش آسیب های احتمالی به سیستم های مخابراتی با سرمایه گذاری ۶۶ میلیار ریال در سال ۱۴۰۰ تلقی می شود.

وی در ادامه توسعه و ارتقا زیرساخت های شبکه ارتباطات سیار درسال گذشته با اجرای پروژه های مختلف و سرمایه گذاری ۷۶۷میلیارد ریال در استان را یادآور شد و بیان داشت: ایجاد۱۲ سایت جدید تلفن همراه در نقاط شهری و روستایی، ارتقا تکنولوژی ۲۹ سایت به ۳G و ۳۶ سایت به ۴G از جمله برنامه های اجرا شده ی منطقه کردستان به منظور پاسخگویی به نیازها و ارائه خدمات مطلوب تر به مشتریان تلفن همراه است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان همچنین با اشاره به اولویت بندی برنامه ها و پروژه های مخابراتی در راستای بهبود عملکرد و ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات و سرویس های مخابراتی، تصریح کرد: در سال گذشته بیشترین سرمایه گذاری به حوزه ارتباطات سیار به میزان ۶۰درصد اختصاص یافته است.

حکمت ضمن تاکید بر همراهی و همفکری کارکنان مخابرات منطقه در راستای تحقق و اجرای پروژه های مخابراتی در سال جاری، حمایت های دلگرم کننده مسولین ارشد شرکت مخابرات ایران، مسئولان استان را در ارایه خدمات بیشتر وجلب رضایت شهروندان موثر دانست.

کد خبر: ۱۴۶٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha