۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
رشد ۱۴ درصدی تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر طی سال ۱۴۰۰
سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد؛

رشد ۱۴ درصدی تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر طی سال ۱۴۰۰

میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹، ۱۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، میزان تخلیه کالاهای نفتی طی سال ۱۴۰۰ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی ۲۴ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۱۰۴ تن بوده و همچنین میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی ۴۹ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۲۰۷ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۷۴ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۳۱۱ تن ثبت شد که حاکی از رشد ۶ درصدی در بخش کالاهای نفتی، رشد ۱۹ درصدی در بخش کالاهای غیرنفتی و رشد ۱۴ درصدی در بخش کالاهای نفتی و غیرنفتی است.

میزان بارگیری کالاهای نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی سال ۱۴۰۰ معادل ۷۳ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۳۱۳ تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۵۷ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۴۳ تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۱۳۰ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۳۵۶ تن بوده است.

میزان بارگیری کالاهای نفتی نیز طی سال گذشته در قیاس با سال ۹۹ رشد ۱۹ درصدی و کالاهای غیرنفتی رشد ۷ درصدی را تجربه کرده است.

جمع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در سال گذشته ۹۸ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۴۱۷ تن و جمع تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی ۱۰۷ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۳۵۰ تن بوده است. همچنین مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۲۰۵ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۶۶۷ تن بوده که حاکی از رشد ۱۵ درصدی در بخش کالاهای نفتی و رشد ۱۳ درصدی در بخش کالاهای غیرنفتی است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، تخلیه و بارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز طی سال ۱۴۰۰، ‌معادل ۲ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۵۲۴ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری یک میلیون و ۹۷۲ هزار و ۵۱۷ TEU طی سال ۹۹، رشد ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۱۴۶٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha