۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
توافق سران روسیه و الجزایر به ادامه همکاری در اوپک‌پلاس

توافق سران روسیه و الجزایر به ادامه همکاری در اوپک‌پلاس

رئیس‌جمهوری روسیه و همتای الجزایری‌اش با ادامه هماهنگی در توافق اوپک‌پلاس موافقت کردند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، کاخ کرملین روز دوشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و عبدالمجید تبون، همتای الجزایری‌اش در تماسی تلفنی، بر ادامه برنامه‌های خود برای هماهنگی بیشتر در توافق تعدیل تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) تأکید کردند.

کرملین ادامه داد: پوتین و تبون همچنین توافق کردند برای حفظ ثبات در بازارهای جهانی انرژی به همکاری در مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ای‌سی‌اف) ادامه دهند.

در این تماس تلفنی، سران روسیه و الجزایر همچنین درباره شرایط اوکراین گفت‌وگو کردند.

کاخ کرملین روز شنبه (۲۷ فروردین‌ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که پوتین با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان هم در تماسی تلفنی درباره توافق تعدیل تولید اوپک‌پلاس، فعالیت خود در قالب اوپک‌پلاس را مثبت ارزیابی کرده بودند.

ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه (۲۵ فروردین‌ماه) اعلام کرده بود که مسکو برای تغییر مسیر صادرات انرژی خود به سمت شرق تلاش خواهد کرد، زیرا اروپا تلاش می‌کند اتکای خود به مسکو را کاهش دهد.

در حالی که اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم نفت و گاز روسیه است و کشورهای عضو این اتحادیه به‌دنبال تأمین منابع از کشورهای دیگر هستند، کرملین روابط نزدیک‌تری با چین، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده انرژی در جهان و دیگر کشورهای آسیایی ایجاد کرده است.

کد خبر: ۱۴۶٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha