۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
کاهش چشم‌انداز رشد جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۲
بانک جهانی پیش‌بینی کرد؛

کاهش چشم‌انداز رشد جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۲

بانک جهانی چشم‌انداز رشد جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۲ را به دلیل حمله روسیه به اوکراین کاهش داد.

به گزارش بازار، بانک جهانی پیش‌بینی خود را برای رشد اقتصاد جهانی در سال جاری به دلیل حمله روسیه به اوکراین کاهش داد و در حال برنامه‌ریزی یک بسته مالی بزرگ‌تر از بسته کووید-۱۹ برای کشورها برای مقابله با بحران‌های مختلف و پیشرو است. رئیس این بانک دیوید مالپاس در تماسی با خبرنگاران گفت: شعبه واشنگتن برآورد خود را برای رشد جهانی در سال ۲۰۲۲ از پیش‌بینی در ماه ژانویه معادل ۴.۱ درصد به ۳.۲ درصد کاهش داده است.

وی گفت که این کاهش به دلیل کاهش چشم انداز اروپا و آسیای مرکزی از جمله روسیه و اوکراین بوده است. پیش‌بینی جهانی برای امسال با رشد ۵.۷ درصد در سال ۲۰۲۱ مقایسه می‌شود. رئیس بانک جهانی گفت که انتظار دارد در هفته‌های آتی با هیئت مدیره بانک در مورد بسته جدید مربوط به بحران ۱۵ ماهه با ارزش ۱۷۰ میلیارد دلار برای ماه آوریل ۲۰۲۲ تا ماه ژوئن سال آینده و اختصاص مبلغ ۵۰ میلیارد دلار آن طی سه ماه آینده، گفتگو کند.

وی گفت: این پاسخی جامع به این بحران ادامه‌دار به شمار می‌رود. اظهارات و برنامه‌های مالپاس در آستانه نشست‌های بهاری صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی که این هفته در واشنگتن برگزار می‌شود صورت گرفت که قرار است موضوع های امنیت غذایی، تورم، بدهی و شوک حمله روسیه به اوکراین را دربرگیرد.

کد خبر: ۱۴۶٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha