۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
گزارشی از تحقیق و تفحص های انجام شده ارائه شود
رئیس مجلس شورای اسلامی:

گزارشی از تحقیق و تفحص های انجام شده ارائه شود

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من با مطالعه و بررسی هایی که داشتم دریافتم که تحقیق و تفحص هایی که در دوره های گذشته بوده، خروجی لازم را نداشته است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۳۰ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی بعد از تذکر محمدرضا صباغیان بافقی گفت: این موضوع مهم و روشن است که تحقیق و تفحص ها باید شفاف باشد و من با مطالعه و بررسی هایی که داشتم دریافتم که تحقیق و تفحص هایی که در دوره های گذشته بوده، خروجی لازم را نداشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: از معاونت نظارت مجلس می خواهم یک بررسی از تحقیق و تفحص ها در دوره جاری و دوره قبل انجام و گزارش آن را به صحن ارائه نماید. همچنین در تفاهم نامه اخیری که با قوه قضائیه انجام شده است، بر توجه و رسیدگی به موضوع تحقیق و تفحص های ارائه شده به قوه قضائیه تاکید شده است. البته یکی از ابزارهای مهم نظارتی ما تحقیق و تفحص است و باید با قوت ادامه یابد، ولی دقیق و موثر.

محمدرضا صباغیان بافقی در تذکری اظهار داشت: این تحقیق و تفحص هایی که در مجلس انجام می شود و گزارش آن قرائت شده و برخی نیز به قوه قضائیه ارسال می شود باید موثر باشد، حالا که با همت رئیس مجلس بُعد نظارتی تقویت شده است، باید تحقیق و تفحص ها سامان یافته و گزارشی ارائه شود تا ما بدانیم نتایج این تحقیق و تفحص ها چه بوده است.

وی توضیح داد: اگر برای این کار نیاز است آیین نامه اصلاح شود، این کار صورت گیرد و می خواهم معاونت نظارت گزارشی ارائه دهد تا ما ببینیم تحقیق و تفحص های گذشته چه سرنوشتی پیدا کرده و چه تاثیراتی داشته اند.

کد خبر: ۱۴۶٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha