۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
جمع آوری لوازم یدکی قاچاق و تقلبی خودرو از بازار فارس| شبکه توزیع شناسنامه دار شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

جمع آوری لوازم یدکی قاچاق و تقلبی خودرو از بازار فارس| شبکه توزیع شناسنامه دار شود

شیراز- دسترسی مصرف کنندگان به کالای اصل از جمله نتایج مثبت اقتصادی طرح مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی است در همین راستا قرار است عملیات جمع آوری کمک فنر قاچاق و تقلبی در فارس آغاز می شود.

بازار؛ گروه استان ها: مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی از جمله طرح هایی بوده است که تا امروز به درستی انجام نشده و بیشتر با مباحث شعاری در این حوزه روبرو بوده ایم، اما در سال جاری گویا، مجموعه وزارت صمت با عزم و اراده ای جدی تر در این حوزه ورود کرده است.

کالای بی کیفیت، غیراستاندارد و جعلی از نظر ایمنی و سلامت، خطرات جانی برای مردم دارد، از جمله کالاهایی که قطعات بی کیفیت، تقلبی و غیر استاندارد آن در بازار عرضه می شود و از جمله اولویت های مبارزه با کالای قاچاق می باشد، لوازم یدکی خودرو است.

آغاز عملیات جمع آوری کمک فنر قاچاق و تقلبی در فارس
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل شیراز از آغاز عملیات جمع آوری کمک فنر قاچاق و تقلبی در استان فارس خبر داد.

سید عبدالهادی خسرو فر در گفتگو با بازار با بیان اینکه در راستای مبارزه با قاچاق، کالاهای تقلبی، بی کیفیت و غیر استاندارد، اقدام جدیدی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آغاز شده است، اظهار کرد: لوازم یدکی خودرو، از جمله اولویت های نخست در اجرای این طرح می باشد؛ در این راستا برای جمع آوری کمک فنر قاچاق و تقلبی در این حوزه آغاز شده است.

به گفته وی اولین کالای مد نظر در اجرای این طرح کمک فنر می باشد؛ این رقم کالای عرضه شده در بازار باید کد رهگیری داشته باشد، در غیر این صورت به عنوان کالاهای قاچاق یا تقلبی جمع آوری می شود.

دسترسی مصرف کنندگان به کالای اصل از جمله نتایج مثبت اقتصادی طرح مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی خواهد بود

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل شیراز ادامه داد: دسترسی مصرف کنندگان به کالای اصل از جمله نتایج مثبت اقتصادی طرح مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی خواهد بود و در این راستا به صورت مستمر و هفتگی کالاهای موجود در این بازار رصد و پایش می شود.

وی با اشاره به ضرورت افزایش شفافیت چگونگی عرضه کالاهای مصرفی در حوزه لوازم یدکی خودرو اظهار کرد: تعداد زیادی از تولید کنندگان، عرضه کنندگان و توزیع کنندگان قطعات یدکی خودرو در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده اند و صورت حساب های خود را ثبت می کنند و تأکید وزارت صنعت، معدن و تجارت بر تسریع در انجام این کار است؛ کمااینکه دریافت نکردن کد رهگیری به منزله کالای تقلبی و قاچاق است زیرا در پروژه شفافیت جریان کالا اگر کالایی کد رهگیری نگرفته و صورتحساب آن در سامانه جامع تجارت ثبت نشود، کالای تقلبی و قاچاق محسوب می شود.

جمع آوری لوازم یدکی قاچاق و تقلبی خودرو از بازار فارس| شبکه توزیع شناسنامه دار شود

کالای قاچاق امنیت شهروندان را به خطر می اندازد
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل شیراز با بیان اینکه کالای قاچاق امنیت و سلامت شهروندان را در بحث استفاده از کالاهای غیر استاندارد به خطر می اندازد، گفت: اجرای این طرح ایجاد امنیت در سطح بازار را به دنبال خواهد داشت.

برای شفافیت شیوه عرضه کالا و مقابله با کالای قاچاق و تقلبی در سطح بازار و ردیابی گلوگاه های اصلی، باید شبکه توزیع لوازم یدکی خودرو را شناسنامه دار شود

خسرو فر بر ضرورت ساماندهی نظام توزیع قطعات یدکی تاکید و عنوان کرد: در حال حاضر پراکندگی بسیار زیادی در این حوزه وجود دارد که این شرایط باید کنترل شود.

وی شناسنامه دار شدن شبکه توزیع لوازم یدکی را از جمله اهداف وزارت صنعت معدن و تجارت از اجرای عملیات جمع آوری لوازم یدکی قاچاق و تقلبی اعلام کرد و گفت: در این زمینه و برای شفافیت شیوه عرضه کالا و مقابله با کالای قاچاق و تقلبی در سطح بازار و ردیابی گلوگاه های اصلی، باید شبکه توزیع لوازم یدکی خودرو را شناسنامه دار شود تا نمایندگی ها قطعات سالم و با اصالت را عرضه کنند. البته سازمان ملی استاندارد نیز باید به صورت جدی در خصوص مبارزه با کالای تقلبی اقدام کند، زیرا این سازمان نقش مهمی در این حوزه ایفا میکند.

وی بیان کرد: در این زمینه تولیدکنندگان ملزم به اطلاع رسانی بحث گارانتی قطعات خود به مردم شده اند که در موازات این الزام فرهنگ سازی نیز در این زمینه باید انجام شود.

به گفته این فعال صنفی در حال حاضر تمام لوازم یدکی موجود در بازار شیراز از تهران و از طریق تجار تهرانی به بازار تزریق می شود اما در خصوص منع فروش لوازم یدکی قاچاق و تقلبی از طریق اتحادیه به واحدهای صنفی زیر مجموعه اعلام و تذکرات لازم داده شده است.

کد خبر: ۱۴۶٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha