۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
 زیرساخت‌های تولید فرسوده است/ فعالیت ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در مازندران
در گفتگو با بازار؛

زیرساخت‌های تولید فرسوده است/ فعالیت ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در مازندران

ساری- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه بسیاری از زیرساخت‌های تولید فرسوده است، بهره گیری از فناوری دانش بنیان را سبب توسعه اقتصادی دانست.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به حوزه اقتصاد اظهار داشت: این نشان می دهد که مشکل اصلی ما اقتصاد است زیرا هر کشوری حوزه اقتصادی پویایی داشته باشد، مشکلات کمتری خواهد داشت.

وی با عنوان اینکه پس از شعار هر سال تکلیف دولت، مقننه و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد و تولید مشخص می شود، افزود: اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه هر سال برنامه های اقتصادی را تدوین و تنظیم می کند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه در سال جاری نگاه ویژه ای به حوزه تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین شده است، گفت: دولت، بخش خصوصی و قوای مختلف برای تحقق این هدف باید جدی تر وارد میدان شوند.

مهاجر با اظهار اینکه بیشتر واحدهای تولیدی به شیوه سنتی اداره می شود، گفت: شیوه سنتی سبب می شود تا نتیجه مطلوب را دست نیابیم و هرکجا از فناوری دانش بنیان بهره گرفتیم به نتیجه مطلوبی رسیدیم.

وی بهره گیری از فناوری دانش بنیان را برای توسعه اقتصادی استان لازم دانست و گفت: در حال حاضر ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در استان فعال است درحالی که ظرفیت های موجود در این بخش بالا است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تصریح کرد: بهره گیری از دانش و فناوری در حوزه تولید لازم است زیرا زیرساخت های فرسوده تولید نیازمند نوسازی و نوآوری است.

کد خبر: ۱۴۶٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha