۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
رهگیری قطعات یدکی با جمع‌آوری کالاهای قاچاق در اردبیل| لوازم یدکی غیراستاندارد وارد بازار شده است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

رهگیری قطعات یدکی با جمع‌آوری کالاهای قاچاق در اردبیل| لوازم یدکی غیراستاندارد وارد بازار شده است

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: طرح رهگیری قطعات یدکی در استان نیز با هدف جمع‌آوری کالاهای قاچاق و غیر استاندارد اجرا می‌شود.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در قالب این طرح کشوری که ۵۳ قلم کالا را شامل می‌شود، در مرحله اول کمک فنر خودرو و فروش باتری‌های استاندارد و جمع‌آوری کالاهای قاچاق و بی‌کیفیت در اولویت قرار گرفته تا به تدریج شاهد شناسه‌دار شدن لوازم یدکی خودرو باشیم.

وی تصریح کرد: اولین فاز اجرایی طرح رهگیری قطعا یدکی و مصرفی وسائط نقلیه با هدف کمک به تقویت تولید داخلی و جلوگیری از واردات بی‌کیفیت این کالاها انجام می‌شود تا تولیدکنندگان داخلی نیز مورد حمایت قرار گیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به برپایی گشت‌های مشترک با تعزیرات حکومتی در این حوزه اشاره کرد و گفت: از امروز در کنار ارائه گزارش‌های مردمی، ناظران ما با حضور در واحدهای عرضه لوازم یدکی سعی می‌کنند تا شناسه ۱۳ رقمی آنها را مورد رصد قرار داده و از فروش کالاهای قاچاق در این حوزه جلوگیری کنند.

صادقی افزود: متأسفانه باتری و سایر لوازم یدکی غیراستاندارد در ماه‌های اخیر وارد بازار شده که انتظار می‌رود خریداران در هنگام خرید به شناسه ۱۳ رقمی و نشان استاندارد این کالاها توجه کنند تا جلوی عرضه کالاهای بی‌کیفیت گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کلیه فروشندگان موظفند تا کد شناسه ۱۳ رقمی را روی کارتن و بسته‌بندی کالا نصب کنند تا خریدار به محض مشاهده شناسه آن را مورد رصد و پایش قرار دهد.

صادقی اضافه کرد: از طریق سامانه مخابراتی این کد شناسه ۱۳ رقمی با گوشی‌های هوشمند و ارائه بارکد قابل رصد و پیگیری است و به محض نامعتبر بودن شناسه اعلام آن از طریق سامانه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: هموطنان همچنین با کد دستوری #۴۱۰۷۷۷۷* می‌توانند از اصالت کالا اطمینان حاصل کرده و نسبت به خرید جنس با کیفیت اقدام کنند.

صادقی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما از طریق سامانه ۱۲۴ نیز در خدمت مردم هستیم تا گزارش‌ها، گلایه‌ها و اعتراض خود را در این زمینه اعلام کنند تا با متخلفان برخورد شده و در کنار تشکیل پرونده تعزیراتی، جلوی ورود کالاهای غیراستاندارد نیز به بازار گرفته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل تصریح کرد: اتاق اصناف و اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو در این زمینه یاریگر ما هستند تا به تدریج ۵۳ قلم کالای این حوزه را با شناسه‌های دقیق و از طریق رهگیری جامع تجارت بتوانیم ایمن‌سازی کرده و عرضه کالاهای با کیفیت در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر: ۱۴۶٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha