۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
طرح‌های دانش بنیان حوزه خرما در خوزستان از تسهیلات تبصره ۱۸ بهره‌مند می‌شوند
مجری بنیاد برکت خوزستان:

طرح‌های دانش بنیان حوزه خرما در خوزستان از تسهیلات تبصره ۱۸ بهره‌مند می‌شوند

اهواز- سیاحی، مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خوزستان گفت: طرح‌های دانش بنیان حوزه خرما در خوزستان از ظرفیت بسیار مناسبی برای بهره‌مندی از این منابع را دارند.

نعمت الله سیاحی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: منابع مطلوبی تحت عنوان تبصره ۱۸ قانون بودجه در اختیار وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

وی بیان‌ داشت: این منابع برابر با تفاهمنامه منعقد شده با بنیاد برکت، به طرح‌های اشتغالزا تا سقف ۴۰ میلیارد ریال و با کارمزد ۱۰ درصد پرداخت می‌شود.

سیاحی با تاکید بر اینکه واحدهای فعال در تکمیل زنجیره ارزش افزوده بخش خرما می‌توانند از این منابع استفاده کنند گفت: پیشنهاد می‌شود که واحدهای فعال در این حوزه با استفاده از این تسهیلات به سمت دانش بنیان شدن حرکت کنند.

وی با اشاره به ایجاد توجیه اقتصادی فعالیت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی بیان‌داشت:با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب خوزستان در زمینه کشاورزی، لازم است به واسطه دانش بنیان شدن واحدهای تولیدی، زمینه مطلوب برای تکمیل زنجیره ارزش تولید محصولات استان فراهم شود.

مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خوزستان تصریح کرد: پیشنهاد می شود در قالب انعقاد تفاهمنامه ای سه جانبه میان بنیاد برکت در خوزستان، اتاق بازرگانی اهواز و جهادکشاورزی استان، فرآیندی ایجاد شود تا جذب منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه با هدف پشتیانی از طرح‌های اشتغالزایی در خوزستان از شتاب بیشتری برخوردار گردد.

سیاحی همچنین به بخش دیگری از ظرفیت قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای ارائه تسهیلات بانکی به طرح‌های اشتغالزایی تحت عنوان تبصره ۱۶ قانون بودجه اشاره‌کرد و گفت: این بخش از منابع، در اختیار استانداری های کشور قرار دارد که به‌منظور مشارکت بنیاد برکت در ارائه این تسهیلات، مذاکرات جدی با معاون اقتصادی استانداری خوزستان انجام شده است.

وی تاکیدکرد: برابر با مهلت تعیین شده، استان‌های کشور تا پایان خردادماه امسال وقت دارند که تسهیلات تعیین شده تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه را جذب کنند که با این وجود احتمال تمدید چند ماهه این مهلت نیز وجود دارد.

مجری طرح های اشتغال‌زایی بناید برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خوزستان خطاب به متقاضیان دریافت این تسهیلات گفت: اهلیت متقاضیان دریافت تسهیلات طرح‌های اشتغالزایی برای بنیاد برکت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این در حالی است که به‌منظور حمایت از کارآفرینان رسته‌های مختلف شغلی، کمترین سخنگیری‌ها برای دریافت وثیقه اعمال می‌شود.

بر اساس این گزارش کلیات تبصره ۱۸ به منظور ایجاد، توسعه، تولید اشتغال و کارآفرینی بوده و از محل منابع ردیف ۲۸ مصارف جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۲ هزار میلیارد تومان به استان های کشور اختصاص پیدا کرده است.

طی توافقنامه‌ای ملی با صندوق توسعه ملی، سازمان هدفمندی، صندوق کارآفرینی امید، بانک های عامل و بنیاد برکت شده تا با آورده اعتباری آن‌ها، سهم ۳۲ هزار میلیارد تومانی افزایش و به سقف ۸۰ هزار میلیارد تومان برسد تا این منابع به حوزه تولید تزریق شده و موجب اشتغالزایی و رشد اقتصادی کشور شود.

همچنین بر اساس بند «الف» تبصره «۱۸» قانون بودجه سال ۱۴۰۱، تا سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی با اولویت مناطق روستایی و محروم جهت ایجاد طرح‌های خرد، کارگاهی و بنگاهی به بنیاد برکت ستاد اجرای فرمان امام (ره) اختصاص می‌یابد.

کد خبر: ۱۴۶٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha