۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
ورود مجلس به مانع‌تراشی بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج| ضعف نظارتی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد مشهود است
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

ورود مجلس به مانع‌تراشی بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج| ضعف نظارتی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد مشهود است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج، سلیقه‌ای شرایط ضامنین را تعیین می‌کنند و متاسفانه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در این زمینه ضعف نظارتی دارند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی نژادارم ساداتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس، ضمن انتقاد از مانع تراشی بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج با تعیین سلیقه‌ای شرایط ضامنین و وثایق گفت: مجلس یازدهم در بودجه سال ۱۴۰۱ وام خوبی را برای ازدواج جوانان تصویب کرد اما بانک مرکزی هنوز نتوانسته چارچوب درستی را در این خصوص برای بانک ها ترسیم کند، با یک بخشنامه که موضوع دریافت وثایق برای ارائه وام‌ها حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: اطلاعات بانک‌ها لحظه به لحظه روی میز بانک مرکزی قرار می‌گیرد و این بانک باید به عنوان مجری قانون پرداخت وام ازدواج پاسخگوی مجلس و افکار عمومی باشد، ما انتظار داشتیم که دولت به خوبی قانون تسهیل پرداخت وام‌ ازردواج به جوانان را اجرایی کند.

نماینده مردم رشت در مجلس بیان کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی دو بخشی هستند که روی بانک‌ها در کشور تسلط دارند که متاسفانه شاهد یک نظارت ضعیف از این دو نهاد هستیم، بحث نظارتی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بر عملکرد مجموعه بانک‌ها ایرادات اساسی دارد و کمیسیون اقتصادی مجلس باید به این بخش ورود کند.

کوچکی‌نژاد تاکید کرد: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز به عنوان حافظ اجرای قانون بودجه سنواتی حتما به موضوع نحوه پرداخت وام ازدواج به جوانان ورود خواهد کرد و در صورت عدم رفع مشکلات این حوزه، دولت را با استفاده از ابزارهای نظارتی خود موظف به اجرای صحیح قانون خواهد کرد، در شرایطی که کشور نیازمند ازدواج جوانان و رشد جمعیت است، حداقل باید پرداخت وام ازدواج تسهیل شود.

کد خبر: ۱۴۶٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha