۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
۱۰۵۴ بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی گلستان
رئیس امور آزمایشگاه های استاندارد گلستان خبرداد؛

۱۰۵۴ بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی گلستان

گرگان- مسیبی، رئیس امور آزمایشگاه های استاندارد گلستان از هزار و ۵۴ بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

مهدیس مسیبی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش و کنترل کالاهای تولید شده در واحدهای تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی، یکی از وظایف اصلی سازمان ملی استاندارد است.

رئیس امور آزمایشگاه های استاندارد گلستان افزود: با اجرای این وظیفه، حصول اطمینان از کیفیت، تامین ایمنی، حفظ و ارتقاء سلامت عمومی و بهداشت جامعه و حمایت از مصرف کنندگان و ایجاد رقابت سازنده بین تولید کنندگان محصولات داخلی تحقق می یابد.

مسیبی بیان کرد: در سال گذشته، هزار و ۵۴ بازرسی فنی از فرایند تولید، انبارها و آزمایشگاه های کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی استان توسط ۱۵ کارشناس فنی اداره کل و اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس در قالب گروه های یک یا دو نفره انجام شد.

وی با بیان این که این عملکرد برنامه تکلیفی را بیش از ۱۰۰ درصد محقق کرده است، گفت: برنامه تکلیفی ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، ۹۰۰ مورد بازرسی بوده است.

رئیس امور آزمایشگاه های استاندارد گلستان افزود: در سال ۱۴۰۰ همچنین مطابق با برنامه عملیاتی ابلاغی سازمان استاندارد، گلستان مکلف به انجام هزار و ۶۰۰ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی و انجام آزمون روی هزار و ۶۰۰ نمونه اخذ شده از واحدهای تولیدی بود که هزار و ۸۳۱۱ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش استان در سال ۱۴۰۰ انجام شد و در این دو برنامه تکلیفی هم استاندارد گلستان موفق به تحقق بیش از ۱۰۰ درصد برنامه مورد انتظار شد.

به گفته مسیبی، دو هزار و ۷۸ نمونه در آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده همکار و آزمایشگاه های اداره کل آزمون شد که از این تعداد هزار و ۵۹۰ نمونه مطابق با استاندارد ملی و ۴۸۸ نمونه مغایر با استاندارد ملی ایران بودند.

کد خبر: ۱۴۵٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha