۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۳
از حذف دامنه نوسان تا تعادل در بازار سرمایه
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس مطرح کرد

از حذف دامنه نوسان تا تعادل در بازار سرمایه

عضو شورای عالی بورس گفت: پس از تصمیم وزارت صمت مبنی بر وضع عوارض صادراتی بر محصولات معدنی که باعث ریزش شدید بازار سرمایه شد، افزایش دامنه می‌تواند تا حدودی به وضعیت صف فروش التیام بخشد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، محسن علیزاده درباره تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار برای افزایش یک درصدی دامنه نوسان، اظهار داشت: معتقدم به طور کلی دامنه نوسان باید مانند بورس‌های جهانی حذف شود تا بازار به سمت تعادل پیش برود و دیگر در عرضه و تقاضا شاهد نوسانات شدید نباشیم.

وی ادامه داد: اگر در دو سال گذشته با توجه به ریزش‌های شدید بازار سرمایه اقدام به حذف دامنه نوسان می‌کردیم تاکنون موفق شده بودیم بازار را برگردانیم، اما اگر این موضوع موکول به فراهم شدن تمامی شرایط شود، هیچ گاه به نتیجه نمی‌رسد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: سازمان بورس باید دامنه نوسان را حذف کند و حتماً شورای عالی بورس هم از این تصمیم حمایت خواهد کرد.

علیزاده با بیان اینکه این تصمیم سازمان بورس از اختیارات قانونی هیئت مدیره این سازمان است، تاکید کرد: ما با افزایش دامنه نوسان مخالف نیستیم؛ به نظر می‌رسد پس از تصمیم وزارت صمت مبنی بر وضع عوارض صادراتی بر محصولات معدنی که باعث ریزش شدید بازار سرمایه شد، این تصمیم می‌تواند تا حدودی به وضعیت صف فروش التیام بخشد و مانند مسکن عمل کند.

کد خبر: ۱۴۵٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha