۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
ساحل مازندران فاقد اسکله گردشگری مناسب است
در گفتگو با بازار؛

ساحل مازندران فاقد اسکله گردشگری مناسب است

ساری- زراعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی استان حتی یک اسکل گردشگری و دریانوردی مناسب ندارد.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه اقتصاد دریاپایه می تواند زمینه ساز تحقق رشد هشت درصدی باشد افزود: این درحالی که وزارت گردشگری، کشاورزی و صنعت برنامه عملیاتی برای ورود به دریا را ارائه کنند.

وی با اظهار اینکه اقتصاد دریاپایه فقط حضور مردم در کنار دریا نیست، اظهار داشت: باید راه مردم به ویژه سرمایه گذاران را به دریا باز کرد و شاهد هستیم که بخشی از راه های دسترسی به دریا طی سال های قبل مسدود شده است.

وی ایجاد منطقه آزاد را بازگشایی دروازه به سوی کشورهای همسایه و اقتصادی دانست و گفت: عملکرد غلط دولت ها در نطارت بر منطقه آزاد نباید حق مردم مازندران را از داشتن مراودات اقتصادی مناسب با کشورهای همسایه را سلب کند و دولت باید لایحه ایجاد منطقه آزاد مازندران را به مجلس ارائه دهد.

این نماینده مجلس با اشاره به وجود ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در استان و نداشتن اسکله مناسب گردشگری و دریانوردی گفت: ساحل ۴۰۰ کیلومتری به ظرفیت تولیدی بیش از ۲۰۰ هزار تن ظرفیت آبزی پروری در قفس را دارد امروز توان تولید آن حدود پنج هزار تن است.

زارعی خواستار تشکیل کارگروه اقتصاد دریاپایه با اختیارات ویژه در مازندران ایجاد شود.

کد خبر: ۱۴۵٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha