۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
پیش بینی ۶۰ هزار تن محصول شیلاتی در افق ۱۴۰۴ گلستان
مدیرکل شیلات گلستان خبرداد؛

پیش بینی ۶۰ هزار تن محصول شیلاتی در افق ۱۴۰۴ گلستان

گرگان- قدس علوی، مدیرکل شیلات گلستان گفت: در افق ۱۴۰۴، تولیدی بالغ بر ۶۰ هزار تن محصولات شیلاتی در گلستان پیش بینی شده است.

سید جواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص تکمیل مطالعات سند چشم انداز و برنامه راهبردی استان در افق ۱۴۰۴ اظهارکرد: در افق ۱۴۰۴، تولیدی بالغ بر ۶۰ هزار تن محصولات شیلاتی از جمله پرورش میگو، پرورش ماهی در قفس، پرورش ماهی با استفاده دومنظوره از آب چاه های مجاز کشاورزی و غیره در استان پیش بینی شده است.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: امید است استان در سال ۱۴۰۴، به تولید ناخالص سالانه ۱۰ میلیارد دلار برسد و رشد متوسط سالانه ۱۲ درصد را در گلستان شاهد باشیم.

وی گفت: در افق برنامه های ۱۴۰۴ فرصت رشد ۲۰ میلیارد دلاری و رسیدن به میانگین کشوری سرانه درآمد برای استان هم پیش بینی شده است.

قدس علوی بیان کرد: برنامه افق ۱۴۰۴ در اواخر سال ۹۸ تدوین شده و نیاز است برای تکمیل این مطالعات در ذیل این سند، سندهای بخشی و برنامه های عملیاتی، براساس دستورالعمل هایی تدوین شود.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: امیدواریم با هم فکری بتوانیم برنامه های لازم را در خصوص رسیدن به اهداف افق ۱۴۰۴ تهیه کرده و در دست یابی به این اهداف موفق عمل کنیم.

کد خبر: ۱۴۵٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha