۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
فقط ۴ درصد پروازهای خارجی انجام می‌شود
سخنگوی سازمان هواپیمایی:

فقط ۴ درصد پروازهای خارجی انجام می‌شود

جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه فقط ۴ درصد پروازهای بین المللی در شرایط شیوع کرونا انجام می‌شود، گفت: شرکت‌ها این پروازها را با نگاه صرفه اقتصادی انجام نمی‌دهند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، رضا جعفرزاده درباره انجام پروازهای بین‌المللی توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی در دوران شیوع کرونا، توضیح داد: ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها و همچنین همه شرکت‌های هواپیمایی دنیا را با چالش مواجه کرده است و بسیاری از آنها را به تعطیلی کشانده است و این روزها پرواز به آن صورت انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر پروازهای پشتیبانی و موردی و همچنین پروازهای انجام یا برقرار شده برای بازگرداندن مسافران خارج از کشور را از پروازهای بین‌المللی کم کنیم، کمتر از ۴ درصد پروازهای خارجی مان در حال حاضر انجام می شود و پروازی به آن صورت وجود ندارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه کرونا اغلب شرکت های هواپیمایی دنیا را به تعطیلی کشانده است، گفت: البته شرکت‌های هواپیمایی نیز برای رعایت اصول بهداشتی و قطع زنجیره شیوع کرونا احتیاط لازم را برای پروازهای خارجی انجام می‌دهند.

 پروازهای بین المللی برای شرکت ها در این برهه صرفه اقتصادی ندارد

وی در پاسخ به این سؤال که در شرایط شیوع کرونا دلیل انجام همین پروازهای محدود چیست؟ بیان کرد: انجام پروازهای خارجی برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی در شرایط فعلی اصلاً صرفه اقتصادی ندارد پروازی که با ۲۰ الی ۳۰ مسافر به مقصد خارجی می‌رود از نگاه بازرگانی یک شرکت هواپیمایی اصلا اقتصادی نیست، اما شرکت ها متعهد به مسافران خود در کشورهای دیگر هستند، اگر چه تعداد آنها کم باشد.

وی تاکید کرد: پیش بینی می‌شود این وضعیت صنعت حمل و نقل هوایی تا پایان شیوع کرونا در دنیا ادامه دارد.

 اجرای پروتکل‌های سازمان جهانی بهداشت در پروازها

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: پروازها براساس رعایت پروتکل ها و اقدامات پیشگیرانه طبق پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی انجام می‌شود.

جعفر زاده ادامه داد: همچنین در پروازهای داخلی طبق شیوه نامه‌ای که اخیراً ابلاغ شده است، شرکت‌های هواپیمایی، شرکت‌های هندلینگ و خدمات بار و سایر بخش‌ها همچنین کرو پروازی، طبق این شیوه نامه عمل می‌کنند.

وی اظهار کرد: پیش از این هم گفته شد که شیوه نامه اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا ویروس جهت پیشگیری از انتقال بیماری کرونا ویروس (۱۹-COVID) و به منظورحفظ سلامت کارکنان صنعت هوانوردی و مسافران بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و مقررات بین المللی سازمان جهانی بهداشت تدوین شده است.

بنابراین گزارش، پیش از این اعلام شده بود: محدوده اثر این شیوه‌نامه شامل همه شرکت های هواپیمایی، فرودگاه‌ها، شرکت‌های خدمات زمینی، بار و مسافر، خدمات ویژه، نظافت هواپیما و همچنین همه خلبانان و کادر پروازی، کارکنان فعال در بخش‌های خدمات مسافر، خدمات پرواز، واحد کنترل پرواز (ATS)، مسئولان پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه، کارکنان خدمات ویژه مسافریگان، کارکنان ضدعفونی کننده و نظافت هواپیما، خدمات بار، جامه دان، کارکنان خدمات مسافر(کوردینیتور پرواز، کارکنان رمپ و غیره) و کارکنان نگهداری و تعمیرات هواپیما در خط پرواز است.

کد خبر: ۱۴٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha