۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱
کاهش عرضه نفت روسیه در ماه مه دو برابر می‌شود

کاهش عرضه نفت روسیه در ماه مه دو برابر می‌شود

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که کاهش تولید عرضه نفت روسیه در ماه مه دو برابر می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، آژانس بین‌المللی انرژی روز چهارشنبه (۲۴ فروردین‌ماه) اعلام کرد که تأثیر تحریم‌ها و دوری خریداران از نفت روسیه پس از ماه مه به طور کامل مشخص می‌شود.

این آژانس تصریح کرد که کاهش تقاضا در چین، افزایش تولید تولیدکنندگان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) و کشورهای دیگر در کنار آزادسازی بی‌سابقه ذخیره‌سازی اضطراری نفت از سوی ایالات متحده و متحدانش در آژانس بین‌المللی انرژی باید از هرگونه کمبود شدید عرضه جلوگیری کند.

این نهاد افزود: اکنون انتظار می‌رود تقاضای جهانی با عرضه روزانه ۹۸ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ متعادل شود و تورم فزاینده قیمت انرژی کاهش یابد.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش از این انتظار داشت که دستیابی دوباره به تعادل بازار در سه ماهه چهارم امسال حاصل شود.

این نهاد مستقر در پاریس اعلام کرد: ممکن است عرضه نفت روسیه پس از ماه مه به مقدار ۳ میلیون بشکه در روز کاهش یابد، زیرا تأثیر تحریم داوطلبانه مشتری‌های مسکو به طور کامل مشخص می‌شود.

کاهش تولید روسیه کندتر از آنچه آژانس بین‌المللی انرژی در ماه گذشته پیش‌بینی کرده بود، پیش می‌رود. این نهاد برآورد کرده بود که عرضه نفت مسکو از ماه آوریل ۳ میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد.

کد خبر: ۱۴۵٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha