۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷
تاثیر معکوس تحریم ها علیه روسیه

تاثیر معکوس تحریم ها علیه روسیه

تحریم‌های اتحادیه اروپایی ضد روسیه سبب افزایش سرسام آور قیمت ها در کشورهای عضو این اتحادیه شده است.

به گزارش بازار، تحریم‌های اروپایی ضد روسیه سبب گرانی کالاها در کشورهای اروپایی شد. این گزارش می افزاید موج تحریم‌های اتحادیه اروپایی ضد روسیه در افزایش سرسام آور هزینه‌ها در کشورهای عضو این اتحادیه اثرگذاری مستقیم و شدید داشته و زندگی میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار داده است. بیش از ۹۰ درصد مردم اسپانیا از تاثیری منفی درگیری در اوکراین بر وضعیت اقتصادی کشورشان هراس دارند و صاحبان کسب و کارها در آلمان نیز از افزایش پی در پی قیمت‌ها به خشم آمده اند.

یک شهروند آلمانی گفت: «هزینه‌ی انرژی را می‌توان در بهای گاز مشاهده کرد. قیمت‌ها هم اکنون در مقایسه با ۲ ماه گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است؛ و البته ما ناچاریم این افزایش قیمت‌ها را از جایی تامین کنیم.» شهروند دیگری گفت: «اگر هزینه‌های ما افزایش پیدا کند ناچار باید به این بیاندیشیم که این افزایش را چگونه سرشکن کنیم. همیشه تلاش کرده ایم مبلغ ورودی را به گونه‌ای در نظر بگیریم که همه بتوانند استفاده کنند، اما دیگر نمی‌توان این کار را کرد.» فرد دیگری گفت: «یک نکته روشن است؛ هر اتفاقی بیافتد در نهایت فرد فرد مردم هستند که باید بهای را بپردازند. فرقی نمی‌کند در پمپ بنزین باشید یا سوپرمارکت؛ همه جا یکسان است. والبته قیمت‌ها در کسب و کار ما هم افزایش یافته است.»

بخش کشاورزی یکی از مهمترین صنایعی است که تحت تاثیر افزایش قیمت‌ها قرار گرفته است. روسیه از جمله بزرگترین تولیدکنندگان محصولات این صنعت ازجمله کودهای شیمیایی به شمار می‌آید. تحریم‌های اتحادیه اروپایی ضد روسیه سبب شده عرضه‌ی این محصول با کمبود روبرو شود و در نتیجه قیمت آن برای کشاورزان اروپایی افزایش یابد. مسئولان بخش کشاورزی در آلمان هشدار می‌دهند با وضعیت آسیب پذیری روبرو هستند. گرد دال، مسئول بخش کشاورزی در نورنبرگ گفت: «روسیه و اوکراین نزدیک به ۴۰ درصد نیتروژن مصرفی جهان را تولید می‌کنند؛ اکنون پرسشی که مطرح می‌شود این است که این وضعیت تا کجا پیش خواهد رفت؟ زیرا نیتروژن را می‌توان موتور رشد گیاهان توصیف کرد و هیچ گیاهی بدون نیتروژن رشد نمی‌کند و در جایی که نیتروژن کافی به گیاه نرسد کیفیت و کمیت محصول در مزارع متعارف کشاورزی به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد.»

کد خبر: ۱۴۵٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • داریوش IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 0
      تحریم ها تو ایران هم تاثیر معکوس داشته: مسئولین، بازراریان و صاحبان سفره انقلاب چاق و چله تر شدند. ولی بیچاره مردم......