۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶
ادامه روند صعودی و افزایش قیمت طلا| هدف گذاری روی ۲۰۰۰ دلار
تحلیل بازار طلا؛

ادامه روند صعودی و افزایش قیمت طلا| هدف گذاری روی ۲۰۰۰ دلار

بر اساس تحلیل های فنی و فاندامنتال، روند صعودی آغاز شده برای قیمت طلا به احتمال زیاد ادامه خواهد داشت.

به گزارش بازار، قیمت طلا حتی با وجود برنامه ریزی فدرال رزرو برای ادامه سیاست پولی تهاجمی تر، ثابت باقی مانده و افت قیمت محسوسی در آن دیده نشده است. این فلز گرانبها در حال حاضر، با قیمت ۱۹۷۳ دلار معامله می شود که حدود ۴.۳۵ درصد بالاتر از پایین ترین سطح قیمتی آن در ماه مارس است. همچنین قیمت سایر فلزات گرانبها مانند نقره، پلاتین و پالادیوم نیز طی چند روز تقریبا ثابت مانده اند. این عملکرد، در حقیقت منعکس کننده عملکرد بازار سهام ایالات متحده است.

سیاست های تهاجمی تر فدرال رزرو و قیمت طلا
با افزایش نرخ تورم آمریکا طی چند ماه گذشته، فدرال رزرو لحن جنگ طلبانه تری را در تنظیم سیاست های خود اتخاذ نمود. داده های منتشر شده در این هفته نشان می دهد که تورم این کشور به ۸.۵ درصد یعنی به بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته رسیده است.

این میزان افزایش کمتر از آن چیزی بود که اکثر تحلیلگران انتظار داشتند. با این حال، نگاه دقیق تر به این گزارش نشانه هایی از اوج گرفتن تورم را نشان داد. به عنوان مثال، شاخص ماهانه قیمت مصرف کننده یا همان CPI آمریکا به پایین‌ترین سطح از ماه اوت رسیده است.

تحلیلگران هلدینگ بانکداری ING نیز با انتشار یادداشتی هشدار دادند که روند نزولی تورم بسیار کند خواهد بود. آنها همچنین هشدار دادند که فدرال رزرو باید به شدت نرخ های بهره را افزایش دهد؛ اگرچه انجام این کار خطر فرو بردن ایالات متحده را در رکود دارد. در این بیانیه آمده است: «متأسفانه، با توجه به مشکلات مربوط به زنجیره تامین، تنگنای قابل توجه در بازار کار، و قدرت قیمت‌گذاری شرکت‌ها، این روند نزولی، طولانی و کند خواهد بود».

قیمت طلا نیز با فروش دارایی های بانک های مرکزی آمریکا در حال افزایش است. داده های منتشر شده توسط شورای جهانی طلا نشان می دهد که ذخایر طلای بانک های مرکزی جهان طی سال جاری کاهش یافته است.

عمده این فروش توسط قزاقستان انجام شد که مدتی است دست به فروش ذخایر طلای خود کرده است. بانک مرکزی روسیه نیز اکنون که ارز خارجی آن تحریم شده است به دنبال فروش بخشی از طلای خود است. با این حال، در بلندمدت، تحلیلگران انتظار دارند که میزان خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی با دور شدن از دلار و یورو تقویت شود.


پیش بینی قیمت طلا

ادامه روند صعودی و افزایش قیمت طلا| هدف گذاری روی ۲۰۰۰ دلار


نمودار چهار ساعته نشان می دهد که قیمت طلا اخیراً در یک روند صعودی قوی قرار داشته است. در طول مسیر، قیمت این فلز توانست به بالای سطح مقاومت کلیدی در ۱۹۶۵ دلار حرکت کند که بالاترین سطح در ۲۲ مارس بود. علاوه بر این، قیمت کمی بالاتر از میانگین متحرک دوره ۲۵ و ۵۰ حرکت کرده و بالاتر از خط روند صعودی است که با رنگ زرد نشان داده شده است.

بنابراین، این احتمال وجود دارد که قیمت طلا همچنان در حال افزایش باشد؛ چراکه گاوها سطح مقاومت کلیدی بعدی را روی ۲۰۰۰ دلار هدف قرار می دهند. سقوط به زیر سطح حمایت ۱۹۵۰ دلار، دیدگاه صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۴۵٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha