۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۱
توسعه و ارتقای فناوری در اولویت واحدهای صنعتی
مدیر توسعه صنعتی سازمان صنایع کوچک ایران مطرح کرد

توسعه و ارتقای فناوری در اولویت واحدهای صنعتی

مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک ایران گفت: رویکرد ما ارتقای فناورانه شهرک‌های صنعتی، ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد برای بومی‌های همان منطقه است.

به گزارش بازار، طهمورث لاهوتی مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک و شرکت‌های صنعتی ایران در برنامه صدای تولید رادیو اقتصاد گفت: استقرار واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کفایت نمی‌کند، باید به توسعه و توانمندسازی این صنعت کمک شود و همچنین فرآیندهای انجام شده شناسایی و با ارتقای فناوری واحدهای کوچک و تامین کنندگان واحدهای بزرگ در کشور، بخش زیادی از مشکلات برطرف خواهد شد.

مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک و شرکت‌های صنعتی ایران افزود: استقرار شهرک‌های فناوری را در دستور کار داریم و در حال حاضر ۶ شهرک فناوری در کشور در حال فعالیت هستند که در داخل این شهرک‌ها آزمایشگاه‌های مرجع، واحدهای فناور تولیدی، واحدهای تحقیق و توسعه سرویس خدمات به واحدهای صنعتی کشور در حوزه فعالیت‌های تخصصی آن‌ها است.

وی در ادامه گفت: ایجاد و توسعه مراکز نوآوری و کمک به واحدهای کوچک و متوسط تا بتوانند فرآیند تحقیق و توسعه را ذیل فعالیت‌های توسعه خوشه‌ای انجام دهند.

لاهوتی اضافه کرد: رویکرد کلان وزارت صمت و سازمان‌های تابعه وزارتخانه که مداخله مستقیم برای توانمندسازی نباید صورت بگیرد و باید از طریق بخش خصوصی و واسطه آن بخش که متشکل از افراد متخصص دانشگاهی و علمی هستند، اتفاق بیافتد.

مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک و شرکت‌های صنعتی ایران گفت: رویکرد ما ارائه خدمات به کل کشور و ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد برای بومی‌های همان منطقه با توجه به شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری تبیین شد در شهرک‌های صنعتی مدنظر بوده است.

لاهوتی در پایان اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ رویکرد ما این است که مجموعه اقدامات را از نظر کمی و کیفی توسعه و ارتقا دهیم که منجر به توسعه فناوری در صنایع کوچک و بزرگ شود تا در تولید ناخالص ملی کمک کند.

کد خبر: ۱۴۵٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha