۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
صادرات ۲۶ میلیون تن کالا به ارزش ۱۰ میلیارد دلار از بنادر استان بوشهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

صادرات ۲۶ میلیون تن کالا به ارزش ۱۰ میلیارد دلار از بنادر استان بوشهر

بوشهر- گزدرازی عضو اتاق بازرگانی ایران از صادرات ۲۶ میلیون تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۲ میلیارد دلار از بنادر استان بوشهر خبر داد.

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی است و در سطح استان بوشهر شاهد ارتباط موثر اتاق بازرگانی با مدیریت ارشد استان هستیم.

وی افزود: تجار و بازرگانان استان بوشهر در دو سال اخیر علیرغم بیماری کرونا و محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه دشمن، در حوزه صادرات و واردات حضوری موثر داشته‌اند و بخش زیادی از مبادلات تجاری استان توسط این قشر انجام شده است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد: امسال در راستای حمایت از تولید داخل و تقویت شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر، اتاق بازرگانی نیز راهکارهای ارزشمندی دارد و انتظار داریم به نتایج مورد نظر برسیم.

گزدرازی از صادرات ۲۶ میلیون تن کالا به ارزش ۱۰ میلیارد دلار از بنادر استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در یکسال گذشته بیش از ۲۶ میلیون تن انواع کالا از بنادر استان بوشهر صادر شده که ۱۰.۲ میلیارد دلار درآمد ارزی داشته است.

وی یادآور شد: میعانات گازی و محصولات ‌پتروشیمی بیشترین حجم صادرات از نظر وزنی و ارزش هستند و مواد معدنی و سبزی و صیفی‌جات و میگو و ماهی و صنایع دستی نیز دیگر محصولات صادراتی استان هستند.

گزدرازی بیان کرد: امارات متحده عربی و چین و روسیه و ترکیه و قطر مقصد اصلی صادرات از بنادر استان بوشهر هستند، ضمن اینکه هند و پاکستان و برزیل و نیجریه و اندونزی و مالزی و ارمنستان و آفریقای جنوبی نیز دیگر مقاصد مهم صادراتی هستند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: انتظار داریم با توجه به بهبود وضعیت کرونا و بهبود ارتباطات جهانی، صادرات از بنادر استان بوشهر در سال جاری افزایش یابد.

کد خبر: ۱۴۵٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha